تعمیر و قیمت پمپ و کلگی پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی

آموزش تعمیر پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی

با رشد جمعیت و افزایش آلودگی آب ها، نیاز به دستگاه تصفیه آب خانگی برای ارتقا سطح سلامت خانواده بیشتر شد. دستگاه های تصفیه آب خانگی همانند دیگر دستگاه ها و وسایل برقی خانگی ممکن است دچار مشکل شوند و قطعات آن نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد و برای شناسایی و رفع مشکل پیش آمده نیاز به تشخیص و بررسی نیروی متخصص یا مطالعه بیشتر مشتری در این زمینه می باشد. یکی از مهم ترین بخش دستگاه تصفیه آب خانگی، پمپ دستگاه می باشد. پمپ دستگاه تصفیه، آب را با فشار بالا وارد فیلتر ممبران (قلب دستگاه تصفیه آب) می کند. در این مقاله به آموزش تعمیر پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی، نحوه کار پمپ تصفیه آب، قیمت کلگی پمپ تصفیه آب خانگی، قیمت پمپ تصفیه آب خانگی و چگونگی تعمیر آن ها پرداخته ایم، در ادامه با ما همراه باشید.

تعمیر پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی و نحوه عملکرد کلگی

دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس توسط پمپ کار می کند. این سیستم ها بدون استفاده از پمپ قادر به کار نیستند. فشار آب ورودی به دستگاه تصفیه آب با پمپ ارتباط مستقیم ندارد بلکه وظیفه پمپ تامین فشار مورد نیاز آب برای ورود به فیلتر ممبران می باشد. در اصل نحوه کار پمپ و وظیفه اصلی آن، تامین فشار آب مورد نیاز برای ورود به غشاء فیلتر ممبران است و وظیفه آبرسانی به دستگاه را برعهده ندارد.

تشخیص علت خرابی و چگونگی تعمیر پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی

قبل از اینکه مستقیم به سراغ عیب یابی پمپ برویم ابتدا می بایست بعضی موارد را که در زیر نام برده ایم چک کنید:

سوختن ترانس دستگاه

اصلی ترین دلیل خرابی پمپ دستگاه تصفیه کننده آب سوختن ترانس است. قبل از تعویض و تعمیر پمپ باید ترانس دستگاه را چک کنید.

سوختن پمپ در تشخیص علت خرابی و چگونگی تعمیر آن

در صورتی که پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی به مدت بیشتر از ۷ سال کار کرده باشد و یا فیلترهای پیش تصفیه شامل فیلتر کربن پودری، فیلتر رسوب گیر الیافی، فیلتر کربن بلاک و همچنین فیلتر ممبران به موقع تعویض نشود، ممکن است با مشکل سوختن پمپ مواجه شوید که منجر به عدم تامین فشار لازم برای ممبران می گردد و لازم است پمپ دستگاه تعویض شود.

چرا که با سوختن پمپ، علاوه بر وجود مشکل در تصفیه آب، سیستم برای مدت زمان طولانی روشن باقی می ماند و این موضوع منجر به آسیب دیدن قطعات دیگر هم می گردد و خسارات بیشتری را به بار می آورد.

گرفتگی فیلترهای دستگاه

برخی مواقع پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی کار می کند اما به علت گرفتگی فیلترهای دستگاه  از جمله فیلتر کربن پودری، فیلتر رسوب گیر الیافی، فیلتر کربن بلاک و فیلتر ممبران، آب تصفیه نمی شود. در چنین شرایطی تنها راه حل برای حل مشکل خرابی پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی، تعویض فیلتر ها می باشد.

 خرابی سوئیچ فشار پایین

در صورت خرابی سوئیچ فشار پایین تنها راه حل برای برطرف کردن این مشکل، تعویض سوئیچ مربوطه می باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان گوارنوش در ارتباط باشید.

نشت آب از هد پمپ تصفیه آب

در صورت ایجاد رسوب در اطراف هد و یا نشت آب از پارگی های دیافراگم در هد، فشار مورد نیاز برای ممبران تامین نمی شود و به همین دلیل آب تصفیه هم به دست نمی آید. در صورت نشت آب از هد پمپ تصفیه آب  دستگاه مدت زمان طولانی روشن می ماند و به قطعات دیگر نیز آسیب می رسد. به همین دلیل در صورت بروز این مشکل لازم است سریعا هد پمپ و یا دیافراگم تعویض شود.

 نشت آب از بدنه اصلی پمپ تصفیه آب

نشت آب از بدنه اصلی پمپ تصفیه آب در اثر تعویض نکردن فیلترهای تصفیه آب در زمان لازم اتفاق می تفتد که باعث می شود هد پمپ مشکل پیدا کند و در نهایت آب به بدنه اصلی پمپ نفوذ پیدا کند. این موضوع منجر به کاهش میزان آب تصفیه تولید شده می گردد و عملکرد سیستم تصفیه آب را مختل می کند. برای حل این مشکل باید کل پمپ را تعویض کنید.

سر و صدای زیاد پمپ تصفیه آب

این مشکل در حالتی اتفاق می افتد که فیلتر ممبران و فیلترهای اولیه به موقع عوض  نشده باشند. در چنین شرایطی فشار زیادی به پمپ دستگاه وارد می شود و بلبرینگ و قطعات داخلی دیگر با مشکل مواجه می شوند و این موضوع منجر به سر و صدای زیاد پمپ تصفیه آب  می شود. لازم به ذکر  است که این موضوع به ظاهر ممکن است مشکل بزرگی نباشد. اما توجه به این نکته ضروری است که در دراز مدت پمپ در اثر فشار، کیفیت خود را از دست می دهد و نمی تواند عملکرد مطلوبی داشته باشد.

راه حل این مشکل نیز این است که کل سیستم تصفیه آب توسط کارشناس مورد بررسی قرار بگیرد و علت اصلی بروز این مشکل مشخص شود. بعد از برطرف کردن مشکل اصلی، تعمیر یا تعویض پمپ تصفیه آب با توجه به شرایط صورت می گیرد. برای حل مشکل سروصدای پمپ دستگاه تصفیه آب خود، کافی است با کارشناسان ما در گوارنوش تماس بگیرید.

آیا به مشاوره رایگان پیش از خرید نیاز دارید؟

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی و خانگی و اطلاع از قیمت با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.


خرابی سوئیچ دستگاه

خرابی بوجود آمده ممکن است ناشی از خرابی سوئیچ دستگاه باشد. برای تشخیص این مشکل، می بایست سوئیچ را از مدار خارج کنید، اگر با قطع سوئیچ، دستگاه همچنان کار کند پس سوئیچ دستگاه دچار مشکل شده است.

فشار آب ورودی به فیلتر ممبران

یکی دیگر از مشکلات احتمالی فشار آب ورودی به فیلتر ممبران می‌باشد. پس از بررسی های گفته شده و تعمیر پمپ تغییری در عملکرد دستگاه حاصل نشد می بایست پمپ تعویض گردد. مشکلات دیگری از جمله خرابی قطعه دیافراگمی پمپ، مسدود شدن زانویی شماره ۱۰ و ممبران وجود دارد که در صورت خرابی دیافراگم می بایست شیرمیکس دستگاه را چک کنید چرا ممکن است باز شده باشد و مشکل ایجاد کند.

ممکن است پمپ دستگاه تصفیه آب دائم خاموش و روشن شود که این مورد می تواند ناشی از فشار آب ورودی به دستگاه یا فیلترها باشد. پس از رفع مشکل فشار آب ورودی یا تعویض فیلترها می بایست سوئیچ های high pressure وlow pressure تست شوند که در صورت خرابی، تعویض گردد.

قیمت پمپ یا کلگی تصفیه آب خانگی

پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از مهم ترین قطعات دستگاه تصفیه آب می باشد به همین دلیل برندهای معتبر در دنیا دست به تولید این قطعه مهم زده اند و با توجه به برند تولید کننده، قیمت پمپ تصفیه آب خانگی متفاوت می باشد. با مراجعه به لینک زیر می توانید از قیمت پمپ های تصفیه  آب خانگی مطلع شوید:

»خرید پمپ دستگاه تصفیه آب

تعویض هد یا کلگی پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی

یکی از مواردی که در خرابی دستگاه تصفیه آب دیده می شود، نشتی آب از قسمت کلگی یا هد پمپ می باشد. نشتی آب در ابتدا به صورت قطره های ریز می باشد که به مرور بیشتر خواهد شد به همین علت می بایست از آغاز به این موضوع توجه کنید چرا که آبی که از هد پمپ خارج می شود به درون موتور الکتریکی رفته و موجب خرابی بلبرینگ ها و سیم پیچ خواهد شد.

مطلب پیشنهادی: عیب یابی و تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی

مشکلاتی که موجب تعویض هد یا کلگی پمپ می شود عبارت است از:

  • نشتی آب از هد
  • ایجاد فشار کمتر از ۵۰ psi توسط پمپ
  • تولید صدای زیاد هنگام کار کردن پمپ در صورتی که پس از سفت کردن پیچ ها برطرف نشود.

آموزش تعویض کلگی یا هد پمپ

مرحله اول:

ابتدا پیچ های اتصال به بدنه را باز کرده و پمپ را بردارید سپس لوله های متصل شده به پمپ، اتصالات زانویی و فیش اتصال به برق را نیز خارج کنید.

مرحله دوم:

پس از خارج کردن پمپ، پیچ های روی کاگی را از موتور جدا کنید. دقت کنید که پیچ ها را اشتباه باز نکیند. روی هد یا کلگی ۶ عدد پیچ وجود دارد که می بایست ۳ عدد از پیچ هایی که از بقیه بلندتر هستند را باز کنید. بعد از باز کردن پیچ ها گلگی را به صورت متقارن خارج کنید که به راحتی انجام شود.

مرحله سوم:

در ین مرحله که آخرین مرحله می باشد، گلگی پمپ دستگاه تصفیه آب را با هد جدید جایگزین کنید و کامل فشار دهید که در جای خود قرار بگیرد و سپس ۳ عدد پیچ را ببندید. پس از روشن شدن موتور اگر صدایی شنیده شد باید پیچ ها را سفت تر کنید. در آخر اتصالات زانویی را تفلون پیچ کنید و در جای خود به شکل اول محکم ببندید.

قیمت کلگی پمپ تصفیه آب خانگی

قیمت کلگی پمپ تصفیه آب خانگی در برندهای مختلف نیز متفاوت است اما می توان گفت که قیمت این قطعه حدودا مابین ۹۰ الی ۲۰۰ تومان می باشد. شما عزیزان می توانید به قسمت تماس با ما مراجعه کرده و قطعه مورد نظر خودتان را از فروشگاه اینترنتی تصفیه آب گوارنوش سفارش دهید. متخصصین مجموعه گوارنوش ۲۴ ساعته پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با دستگاه تصفیه آب و مشکلات احتمالی، از تیم پشتیبانی فروشگاه گوارنوش به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته از طریق ارتباط با واتس اپ بپرسید.

 

»اعزام تکنسین های حرفه ای جهت تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی توسط فروشگاه تصفیه آب گوارنوش به تمام نقاط استان تهران و استان البرز در اسرع وقت امکان پذیر می باشد.

جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین ما در زمینه خرید و اطلاع از قیمت ها، تماس حاصل فرمایید:

در صفحه های اجتماعی همراه ما باشید:

1 1 رای دهید
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
4 نظرات
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
تمام نظرات را نمایش بده

اگر دستگاه تصفیه آب به مشکل بخوره خودمون میتونیم تعمیرش کنیم ؟ چطور میتونیم بفهمیم مشکل از کجاست؟

مقاله اتون بسیار کامل و مفید ممنون