فواید و مزایای آب تصفیه شده

مزایا و فواید نوشیدن آب تصفیه شده چیست؟

مادامی که ذهن شما به دنبال یافتن راه های بسیاری برای داشتن سلامتی در سریع ترین زمان ممکن است، یک حقیقت ساده و معمول را از دست می‌دهد و آن هم این است که: “آب خالص برای شما واقعا مفید خواهد بود.” در صورتی که همیشگی و به صورت مداوم مصرف شود. آب خالص و تصفیه شده، شگفتی‌هایی را رقم می‌زند که درمان‌های ساختگی فقط آرزوی آن را دارند. حال میخواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا آب خالص و تصفیه شده بهتر از سایر گزینه‌هاست؟ و برخی مزایا و فواید آب تصفیه شده را نیز بیان کنیم.

از مهم ترین مزایا نوشیدن آب تصفیه شده؛ این است که شما اطمینان پیدا می کنید هیچگونه باکتری در آب نوشیدنی وجود ندارد و انتقال ویروس هایی که باعث ابتلا به بیماری هایی همچون وبا، حصبه و اسهال می شود، غیر ممکن است.

آب تصفیه شده و فواید آن

آب خالص و تصفیه شده آبی است که برای از بین بردن ناخالصی‌ها نظیر مواد شیمیایی و سایر آلاینده‌ها، پردازش یا فیلتر می‌شود. این آب معمولا از آب‎‌های لوله کشی و زیرزمینی تولید می‌شود و عمل تصفیه توسط دستگاه تصفیه آب صورت می‌گیرد که در ادامه به آن پرداخته‌ایم.

در تصفیه خانه‌های مرکزی بسیاری از ناخالصی ها از بین می‌روند، از جمله:

  • باکتری‌ها
  • جلبک‌ها
  • قارچ
  • انگل‌ها
  • آلاینده‌های شیمیایی
  • فلزاتی مانند جیوه، آرسنیک، مس و سرب
مزایا و فواید آب تصفیه شده

روش‌های ‌متعددی برای تصفیه آب به صورت تجاری و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بیشتر کشورهای غربی، آب آشامیدنی عمومی تصفیه می‌شود تا برای مصرف انسان ایمن باشد. با این حال، استانداردهای آب آشامیدنی در سراسر جهان متفاوت است و معمولاً براساس مقررات دولتی یا استانداردهای بین‌المللی است. در حقیقت ، سازمان بهداشت جهانی تخمین زده است که بیش از ۲.۱ میلیارد نفر به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند. همچنین در کشورهایی که آب آشامیدنی عمومی را تصفیه می‌کنند، از روش مختلفی جهت ایمن سازی و تصفیه آب استفاده می‌شود، که شامل مراحل زیر است:

  • انعقاد و لخته شدن: در این روش مواد شیمیایی با بار مثبت به آب اضافه می‌شوند تا به ذرات دارای بار منفی متصل شوند که بتوانند فیلتر شوند. که در نهایت ذرات درشت تری به نام floc را تشکیل می‌دهد.
  • رسوب: به دلیل اندازه بزرگتر، فلوک به ته منبع آب رسوب کرده و از آب تمیز جدا می‌شود.
  • فیلتراسیون: آب تمیز بالای منبع، از طریق سیستم های فیلتراسیون متعددی که از زغال سنگ، شن و ماسه ساخته شده است، جریان پیدا می‌کند که موجب از بین رفتن آلودگی‌هایی مانند گرد و غبار، باکتری‌ها، مواد شیمیایی و ویروس‌ها می‌شود.
  • گندزدایی: در طی این مرحله، ضدعفونی کننده‌های شیمیایی مانند کلر به آب اضافه می‌شوند تا باکتری ها یا ویروس های باقیمانده را که ممکن است در چند مرحله اول زنده مانده باشند، از بین ببرند.


توجه: به این نکته توجه کنید که نحوه‌ی تصفیه آب بسته به منطقه و کیفیت آب محلی ممکن است متفاوت باشد.

فیلتر های مورد استفاده در دستگاه های تصفیه آب تقریبا ۹۹/۹۱ imp از ناخالصی هایی را که ممکن است حاوی فلزات مضر و مواد شیمیایی سرب، خاک رس، کلر، نمک، سیلت یا ماسه باشند را تصفیه می کنند. این فیلترها همواره در تلاش اند تا آب تمیز را برای تقویت سیستم ایمنی تولید کنند.

آیا باید آب تصفیه شده را به جای آب معمولی انتخاب کنید؟ مزایا و فواید آب تصفیه شده چیست؟

در اکثر مواقع، منابع آب آشامیدنی عمومی مانند آب لوله کشی به علت محدودیت‌های سخت‌گیرانه آلاینده‌ها که توسط سازمان نظارتی تعیین شده است، ایمن هستند. با این حال ممکن است که آب آشامیدنی توسط منابع طبیعی یا فعالیت‎‌‌های انسانی آلوده شود و کیفیت آن تحت تاثیر قرار بگیرد. ب همین دلیل ممکن است سرمایه گذاری برای تهیه یک سیستم تصفیه آب در خانه مخصوصا برای افرادی که مستعد ابتلا به بیماری در اثر آلودگی آب ها هستند، ایده بسیار خوب و مفیدی باشد.

مزایا و فواید آب تصفیه شده

در کشورهای که آلودگی آب ها به یک معضل تبدیل شده است، به ویژه در کشورهای در حال توسعه که فاقد سرویس بهداشتی مناسب هستند، انتخاب بطری آب معدنی یا آب تصفیه شده همیشه ایمن‌تری گزینه و انتخاب خواهد بود. حال اگر هنوز در تهیه و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی شک دارید، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید و در ادامه همراه ما باشید:

»دستگاه تصفیه آب بخریم یا نخریم؟

چگونه آب آشامیدنی خود را تصفیه کنیم؟

بیشتر منابع عمومی، آب آشامیدنی را منبع ایمن جهت مصرف روزانه می‌دانند، اما با این حال برخی از افراد استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی را برای بهبود بیشتر کیفیت آب، انتخاب می‌کنند. چرا که واحدهای تصفیه آب خانگی می‌توانند طعم یا بوی آب لوله کشی را بهبود بخشیده و آلاینده های خاص را از بین ببرند. سیستم های تصفیه نقطه استفاده (POU) ، فقط آبی را که برای مصرف (نوشیدن، پخت و پز) استفاده می‌شود ، تصفیه می‌کنند. سیستم‌های تصفیه نقطه ورود (PUE) به طور معمول، تمام آب ورودی به یک خانه را تصفیه می کنند. سیستم‌های POU هزینه کمتری دارند و بنابراین بیشتر در خانه ها استفاده می‌شود. این سیستم های فیلتراسیون به شیر آب متصل می‌شوند یا در زیر سینک ظرفشویی قرار می‌گیرند و همچنین در پارچ‌های آب که با استفاده از فیلتر تصفیه آب مخصوص پارچ نظیر فیلتر یزد گل مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از یخچال ها همچنین دارای سیستم های تصفیه آب داخلی هستند.

مزایا و فواید آب تصفیه شده

سیستم هایی که دستگاه های تصفیه آب خانگی جهت تصفیه از آن استفاده می کنند

  • فیلتراسیون: سیستم های فیلتراسیون ناخالصی‌های ناخواسته را توسط یک سطح یا منافذ یک محیط جاذب، به دام می‌اندازند. فیلترهای زغالی در این گروه قرار می‌گیرند.
  • اسمز معکوس: در این سیستم ها از غشای نیمه تراوا (ممبران) استفاده می شود که ناخالصی ها را از بین می برد. برای آگاهی بیشتر با این روش، ابتدا مقاله تصفیه آب به روش اسمز معکوس را مطالعه کنید.
  • نور ماورا بنفش: سیستم های فیلتراسیون اشعه ماورا برای ضدعفونی کردن آب و از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌های بالقوه از نور ماورا بنفش بهره می‌گیرد.

مهم نیست که چه نوع فیلتری را انتخاب می‌کنید، حتماً به دنبال مارک‌های دارای مجوز از سازمان های نظارتی مانند موسسه استاندارد ملی آمریکا (ANSI) و NSF بین المللی، باشید. این آژانس ها گواهی می‌دهند که دستگاه های تصفیه آب خانگی، استانداردهای ملی آب آشامیدنی را رعایت کرده‌اند یا از آن فراتر رفته‌اند. سیستم‌های تصفیه آب خانگی می‌بایست به درستی نگهداری شوند. در نتیجه، رعایت توصیه های کمپانی سازنده برای نگهداری، از جمله تعویض فیلتر در موعد مقرر، مهم است تا اطمینان حاصل شود که آب شما به درستی تصفیه خواهد شد.

آیا آب تصفیه شده از عفونت ادراری جلوگیری میکند؟

سخن پایانی:

امیدوار هستیم که با خواندن مقاله فوق با میزان اهمیت استفاده  از آب تصفیه شده آشنا شده باشید و در تهیه و خرید دستگاه تصفیه آب مناسب با آب شرب منطقه مورد  نظر خود تعلل نکنید چرا که استفاده از آب حاوی کلر و فلزات سنگین عواقب بسیار جبران ناپذیری خواهد داشت که در طول زمان نمایان خواهد شد. از مضرات شایع استفاده مدام از آب های شهری بیرای آشامیدن، خشکی موی سر و پوست صورت و بدن می‌باشد و بسیار دیده شده که موجب ریزش موی سر نیز خواهد شد که بسیاری از افراد با آن رو به رو شده‌اند که حتی دلیل اصلی آنرا نمی‌دانند.

فروشگاه گوارنوش خرید و ارائه انواع خدمات در زمینه دستگاه تصفیه آب را برای شما عزیزان فراهم کرده است که در شرایط فعلی و وجود ویروس کرونا، از خانه خارج نشوید و به خود و عزیزانتان سلامتی را هدیه دهید. شاید این سوال ذهن شما را نیز درگیر کند که آیا ویروس کرونا می‌تواند آب‌های زیرزمینی یارا آلوده کند؟ برای پاسخ به این سوال خواندن مطلب زیر خالی از لطف نیست.

» آیا ویروس کرونا می‌تواند آب‌های زیرزمینی را آلوده کند؟

» عوارض و معایب دستگاه تصفیه آب

شما عزیزان می‌توانید با خرید اینترنتی از فروشگاه گوارنوش، از خدمات و تخفیفات ویژه گوارنوش بهره مند شوید. برای مشاوره رایگان با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

برای اطلاع از تخفیفات دوره‌ای و محصولاتت جدید، ما را در صفحات مجازی دنبال کنید:

 

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
2 نظرات
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
تمام نظرات را نمایش بده

سلامت باشید خوشحالیم که استفاده کردید.

ممنون از مطلب بسیار مفید و آموزندتون