تعمیر مغزی شیر برداشت تصفیه آب

نحوه تعمیر و تعویض مغزی شیر تصفیه آب

پس از نصب دستگاه تصفیه آب، شیر برداشت روی سینک ظرفشویی تعبیه می‌شود تا به راحتی بتوان از آب تصفیه شده استفاده کرد. پس از مدتی ممکن است، شیر برداشت تصفیه آب خراب و دچار نشتی شود. هنگامی که شیر تصفیه آب در حالت بسته، نشتی داشته باشد و چکه کند می‌بایست مغزی آن عوض شود. در صورت که مغزی یا واشر عوض نشود، دستگاه دائما خاموش و روشن می‌شود و حین کار صدای زیاد تولید می‌کند یا موجب هدر رفتن آب خواهد شد. البته نشتی و چکه کردن می‌تواند یکی از عواقب عدم تعویض فیلترهای تصفیه آب در زمان مقرر است. برای آشنایی بیشتر با علل نشتی شیر برداشت بر روی لینک قبل کلیک کنید. در این مقاله نحوه تعمیر شیر تصفیه آب و تعویض مغزی شیر برداشت را شرح می‌دهیم.

چند نکته مهم هنگام تعویض مغزی شیر تصفیه آب

قبل از شروع کار حتماً دفترچه راهنمای دستگاه تصفیه آب خود را مطالعه کنید. در این دفترچه مراحل تعویض مغزی به‌طور کامل شرح داده شده است. همچنین اگر با مراحل تعویض مغزی آشنا نیستید، می‌توانید از فیلم‌های آموزشی موجود در اینترنت استفاده کنید. این فیلم‌ها به شما کمک می‌کنند تا مراحل تعویض را به‌طور تصویری مشاهده و به‌راحتی انجام دهید. و یا در صورت عدم آشنایی با مراحل تعویض و یا عدم تمایل به انجام آن، می‌توانید از یک متخصص کمک بگیرید.

اول از همه باید از ابزارآلات سالم و مناسب استفاده کنید تا به شیر تصفیه آب شما آسیب نرسد. هنگام تعویض مغزی از ضربه زدن به مغزی یا سایر اجزای شیر تصفیه آب خودداری کنید و در صورت سفت بودن پیچ‌ها یا مغزی، می‌توانید از محلول‌های روان کننده مانند WD-40 یا روغن ترمز استفاده کنید و البته مراقب باشید که به واشرها و اورینگ‌ها آسیب نرسد.

همچنین مغزی‌ شیرهای تصفیه آب در دو نوع کلی ستاره‌ای و اهرمی موجود هستند. بنابراین حتماً مغزی متناسب با نوع شیر خود را خریداری کنید. علاوه‌بر آن مغزی‌ها در سایزهای مختلف بزرگ و کوچک تولید می‌شوند. پس قبل از خرید سایز مغزی فعلی خود را اندازه بگیرید و مغزی جدید را با همان سایز یا سایز مناسب با شیر خود انتخاب کنید. در مجموع با رعایت این نکات، می‌توانید به‌راحتی مغزی شیر تصفیه آب خود را تعویض کنید و از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.

آیا به مشاوره رایگان پیش از خرید نیاز دارید؟

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی و خانگی و اطلاع از قیمت با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

نحوه تعمیر و تعویض شیر برداشت تصفیه آب خانگی

دستگاه های تصفیه آب و قطعات و ملزومات آن ها همانند هر وسیله دیگری ممکن است دچار مشکل شوند، در مطالب و مقالات پیشین از نحوه‌ی تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب صحبت کردیم حال برای آموزش تعمیر و تعویض شیر برداشت تصفیه آب خانگی باید بدانید که این شیرها در دو نوع اهرمی و ستاره ای عرضه می‌شوند. تعمیر و تعویض مغزی شیر برداشت آب تصفیه کن بسیار راحت و ساده انجام می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید. شیرهای برداشت قدیمی تر اصلا قابل تعمیر نیستند.

نحوه تعویض مغزی شیر برداشت‌:

قبل از تعویض مغزی شیر برداشت آب تصفیه کن، ابتدا جریان آب را قطع کنید. همزمان با بستن جریان آب، شیر مخزن تصفیه آب و شیر آب ورودی به دستگاه را ببندید. هنگام بسیت شیر مخزن، اگر اهرم در حالت ۹۰ درجه قرار داشته باشد، مسیر ورود یا خروج آب بسته شده است. سپس با دنبال کردن مسیر شلنگ ورودی به دستگاه، شیر ورود تصفیه آب را ببندید.

  • برداشتن کاور پیچ شیر تصفیه آب

در مرحله بعد، می‌بایست پیچ شیر برداشت را باز کنید.این پیچ زیر یک کاور قرار گرفته، کاوری که نشان آب گرم و سرد روی آن هک شده است. توسط یک عدد پیچ گوشتی یا کاتر، کاور رو شیر را بردارید تا بتوانید پیچ را خارج کنید.

  • خارج کردن پیچ مغزی شیر برداشت

پس از برداشتن کاور، پیچ مغزی شیر برداشت تصفیه آب خانگی را توسط پیچ گوشتی باز کنید. این پیچ ممکن است بر اثر رسوب، جرم و زنگزدگی به سختی باز شود. سپس فلکه شیر را از جای خود خارج کنید. تعویض مغزی شیر برداشت اهرمی به این شکل انجام خواهد شد.

  • باز کردن مغزی شیر تصفیه آب

بعد از آنکه فلکه را جدا کردید، کاور مغزی را بردارید و سپس توسط آچار مخصوص یا همان فرانسه، مغزی شیر برداشت تصفیه آب را باز کنید.
پس از انجام این مراحل به اندازه مغزی و نوع فلکه شیر برداشت تصفیه آب خانگی توجه کنید و مغزی متناسب با فلکه شیر برداشت را تهیه کرده و نصب کنید.

  • تعویض و نصب نهایی مغزی شیر برداشت

برای نصب، ابتدا مغزی شیر برداشت تصفیه آب را با دست سرجایش قرار دهید و سپس با آچار فرانسه روی شیر محکم ببندید. پس از جایگزاری مغزی،کافی است مراحل قبل را از انتها به ابتدا انجام دهید و در نهایت کاور مغزی را سرجایش بگذارید. در انتها بعد از تعویض مغزی شیر برداشت، پولکی روی شیر را سرجایش قرار دهید.

برای بررسی و خرید انواع شیر برداشت با کیفیت مناسب به فروشگاه اینترنتی گوارنوش مراجعه کنید یا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

در صفحه های اجتماعی همراه ما باشید:
0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
تمام نظرات را نمایش بده