تنظیم فشار سوئیچ فشار بالا

آموزش نحوه تنظیم سوئیچ قطع کن فشار بالا HP و چگونگی عملکرد آن

آموزش تنظیم فشار سوئیچ بالا HP (High Pressure Switch) یکی از نکات مهمی است که جهت عملکرد صحیح دستگاه تصفیه آب و عدم تولید آب اضافی بسیار حائز اهمیت است. ما در این قسمت از مطالب گوارنوش تصمیم داریم تا در مورد این امر مهم و نکات لازم در مورد آن اطلاعاتی را خدمت تان ارائه دهیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

عملکرد سوئیچ فشار بالا HP چگونه است؟

گاهی اوقات ممکن است سوئیچ های فشار بالا HP خراب شوند یا عملکرد درستی نداشته باشند. در این شرایط باید کمی به انجام کارهای فنی علاقه مند شوید و طبق مواردی که در ادامه ذکر کرده ایم پیش بروید. البته این نکته را نیز فراموش نکنید که سپردن کارهای فنی به متخصص آن همیشه بهترین گزینه خواهد بود. هدف ما از آموزش تنظیم فشار سوئیچ بالا HP و فشار خاموش شدن دستگاه این است که اگر دسترسی به کارشناس تصفیه آب ندارید تا حدی بتوانید خودکفایی کنید. این مورد از جمله ترفندهای عیب یابی و تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی است که بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

عملکرد سنسور سوئیچ بدین گونه است که فشار بالای آب را تشخیص می دهد و برق عبوری را قطع و وصل میکند. به عبارتی دیگر، وقتی مخزن دستگاه تصفیه آب پر میشود و فشار آب فیلتر ممبران بالا میرود، این سنسور دستور خاموش شدن پمپ را می‌دهد. ابتدا به نحوه نصب سوئیچ های پرشر (سوئیچ قطع کن فشار بالا-High Pressure Switch) می‌پردازیم.

قطعات مورد نیاز جهت نصب سوئیچ فشار بالا

برای نصب سوئیچ فشار بالا به همراه داشتن قطعات زیر بسیار ضروری است:

  • دستکش لاتکس
  • سوئیچ فشار بالا
  • کاتر یا هر گونه ابزار برش
  • شلنگ تصفیه آب

» خرید قطعات دستگاه تصفیه آب

برای نصب ابتدا می بایست ورودی آب به دستگاه تصفیه آب را ببندید و دستگاه را از برق بکسید. سپس شیر مخزن تصفیه آب را ببندید. شیر برداشت را باز کنید که فشار داخل شلنگ ها خالی شود. پس از انجام مراحل قبل، محل نصب سوئیچ فشار بالا را پیدا کنید چرا که با توجه به طراحی دستگاه، جایگاه این قطعه متفاوت است و اما معمولا اطراف هوزینگ ممبران و بالای پایه دستگاه تصفیه آب قرار می‌گیرد. این قطعه دارای دو ورودی است که یک ورودی آن به هوزینگ ممبران و ورودی دیگر آن به خروجی آب تصفیه که از وسط ممبران میگذرد وصل می‌شود.

نحوه تنظیم فشار سوئیچ قطع فشار بالا

آموزش تنظیم فشار سوئیچ فشار بالا

برای تنظیم فشار سوئیچ فشار بالا به یک فشارسنج نیاز دارید. در حقیقت، روی این سنسور یک پیچ کوچک وجود دارد که با تنظیم آن میتوانید فشار را تغییر دهید و لازم است بدانید که این پیچ آلن خور است.

شما باید با کمک فشارسنج میزان فشار را به درستی تنظیم کنید و مراقب باشید فشار را بیش از ۴۰ PSI قرار ندهید زیرا مخزن های پلاستیکی دستگاه تصفیه تحمل فشاری بیش از این انداره را ندارند. حال طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • ابتدا با استفاده از آچار آلن، پیچ آلن روی سنسور را بچرخانید. این نکته حائز اهمیت است که اگر به جهت ساعتگرد پیچ را بچرخانید با افزایش فشار سنسور روبرو خواهید شد و اگر خلاف عقربه های ساعت بپرخانید، فشار سنسور کاهش خواهد یافت.
  • پس از تنظیم فشار سوئیچ بالا ، دستگاه را خاموش و روشن کردن کنید تا فشار جدید اعمال شود.

یافتن میزان فشار خاموش شدن دستگاه تصفیه آب

برای پیداکردن فشار خاموش شدن دستگاه، باید فشارسنج را در مسیر لوله کشی و محل مناسبی قرار دهید. حال شیر مخزن دستگاه تصفیه را ببندید و شیر برداشت را باز کنید. در چنین حالتی فشار سنج عدد صفر را نمایش می‌دهد. حال اگر شیر برداشت آب را ببندید فشار دستگاه به تدریج افزایش خواهد یافت و زمانی که به حد مشخصی رسید، دستگاه خاموش می‌شود. در این شرایط نکته ای که باید رعایت کنید این است که فشار سنج را کنترل کنید و بدانید که این فشار، فشار خاموش شدن دستگاه است و سنسور دستور خاموش شدن را بدان میدهد. شاید برایتان سوال شود که دانستن این فشار چه نفعی برای شما دارد؟

تنظیم فشار دستگاه تصفیه در حالت خاموش مهم است زیرا اگر فشار خاموش شدن دستگاه خیلی بالا باشد ممکن است پمپ نتواند فشار آب را به حد نرمال برساند و دستگاه خاموش نخواهد شد. در چنین شرایطی باید فشار سوئیچ HP را کاهش دهید تا عملکرد دستگاه تصفیه خود را تضمین نمایید. اگر میزان فشار خیلی افزایش یابد احتمال منفجر شدن مخزن دستگاه تصفیه آب وجود دارد.

سخن پایانی

ما در مجموعه مطالب گوارنوش سعی بر این داریم تا در کنار فروش دستگاه تصفیه آب و قطعات اورجینال آن، شما را با ایرادات رایج دستگاه تصفیه آب نیز آشنا سازیم. بنابراین چنانچه راه حلی از ایراد دستگاه خود را در مطالب ما نیافتید حتما با کارشناسان حاذق ما از طریق پل های ارتباطی زیر تماس بگیرید.

1 1 رای دهید
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
تمام نظرات را نمایش بده