معرفی استاندارد و یا برند DOW

استاندارد و یا برند DOW فیلتر دستگاه تصفیه آب

استاندارد و یا برند DOW فیلتر دستگاه تصفیه آب؟ یکی از تصوراتی که به اشتباه در کشور رایج گردیده و برداشت نادرستی از موضوع می‌شود این است که DOW یک استاندارد جهانی برای دستگاه های تصفیه آب می باشد. در مقدمه مطلب باید خدمت شما عرض کنیم که هیچ استاندارد جهانی به نام DOW وجود ندارد و این نام در واقع بزرگترین شرکت تولید کننده فیلترهای اسمز معکوس در جهان که با نام تجاری Filmtec  می‌باشد که برندی آمریکایی در تولید فیلتر دستگاه تصفیه آب است. حالا که متوجه شدیم این نام، یک برند تجاری می باشد، در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا اطلاعاتی بیشتر درباره برند DOW در اختیارتان بگذاریم.

در تولید دستگاه های تصفیه آب خانگی از قطعات و متریال های مختلفی استفاده می گردد که کیفیت آن ها بر روی فرآیند تصفیه آب تاثیر بسیار زیادی دارد. روند تولید دستگاه های تصفیه آب باید به گونه ای باشد که از لحاظ کیفیت تاییدیه‌های مختلف جهانی را از جمله NSF و Water Quality ASSOCIATION کسب نمایند.

استاندارد NSF: این استاندارد با نام کامل انگلیسی NSF International  به صورت ویژه و تخصصی به ایمنی و بهداشت محصولات مرتبط با مواد غذایی می پردازد و وجود علامت استاندارد آن بر روی یک محصول، به نشانه مناسب بودن و بی خطر بودن آن محصول برای بدن انسان می باشد.

استاندارد WQA: این استاندارد نیز با نام انگلیسی Water Quality ASSOCIATION یک استاندارد جهانی است که به بررسی کیفیت صنایع مرتبط با آب در تمامی زمینه های صنعتی و خانگی می پردازد. هدف این اتحادیه تنها یک چیز می باشد و آن هم فراهم ساختن آب بهداشتی و سالم برای مصرف کننده نهایی است.

برند دستگاه تصفیه آب DOW

برند دستگاه تصفیه آب DOW یا همان داو کمیکال و با نام انگلیسی Dow Chemical Company شرکت صنایع شیمیایی می باشد که در سال ۱۸۹۷ میلادی توسط شیمیدان آمریکایی کانادایی تبار، هربرت هنری داو در آمریکا تأسیس گردید. فعالیت اصلی این شرکت بزرگ تجاری تولید مواد شیمیایی و پلیمری است که با موفقیت توانسته محصولات تولیدی خود را به ۱۶۰ کشور جهان صادر نماید و بخش عمده محصولات تولیدی این شرکت به عنوان مواد اولیه در اختیار صنایع دیگر قرار می گیرد. از آن سو شرکت آمریکایی دیگری با نام تجاری Dupont که در سال ۱۸۰۲ میلادی تاسیس گردیده بود و به تولید مواد شیمیایی و پلیمری می پرداخت در سال ۲۰۱۷ میلادی با شرکت DOW ادغام گردید و اکنون به عنوان معتبر‌ترین شرکت های پیشرو در صنایع شیمیایی و نانو و در زمینه تولید انواع محصولات سلولوزی، غشاء نیمه تراوا و محصولات لاستیکی فود گرید در اروپا مشغول به فعالیت می باشند.

» دستگاه تصفیه آب شش مرحله فیلمتک Filmtec

این دو شرکت بزرگ پس از ادغام در سال ۲۰۱۷ میلادی به یکی از بزرگترین غول های تجاری در تولید مواد شیمیایی تبدیل شدند و با گذشت دو سال و در سال ۲۰۱۹ میلادی به سه شرکت زیر مجموعه به نام های  Cortova در زمینه تولید مواد شیمیایی کشاورزی، Dow Inc  در زمینه دانش مواد و Dupont در زمینه تولید محصولات سلولزی و پلیمری از جمله تولید فیلترهای ممبران تقسیم شدند.

فیلتر تصفیه آب DOW

فیلتر تصفیه آب DOW یکی از معتبرترین و بهترین فیلترهای تصفیه آب می باشد که توسط شرکت DOW تولید می گردد. این شرکت بعد از اقدام و در سال ۲۰۱۹ میلادی تمام فیلترهای تولیدی خود را با نام تجاری Dupont روانه بازارهای جهانی کرد. این فیلترها با نام انگلیسی Filmtec Membranes که در زبان فارسی به آن فیلترهای ممبران فیلم تک گفته می شود از تکنولوژی بروز و کیفیت بالایی برخوردار می باشد به گونه ای که این فیلترها گزینه اصلی برای تولید کننده های دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس در سراسر جهان می باشد. می توان اینگونه گفت که اگر شرکت های تولیدکننده دستگاه های تصفیه آب خودشان این فیلتر را تولید نکنند حتما در فرآیند ساخت دستگاه ها از فیلترهای ممبران استفاده می نمایند.

» خرید فیلتر تصفیه آب ممبران فیلمتک

فرآیند اسمز معکوس در DOW

فرآیند اسمز معکوس در برند DOW نوعی فناوری شیرین سازی آب توسط غشاء نیمه تراوا یا همان ممبران می باشد که امروزه یکی از جدید ترین و مرسوم ترین روش ها برای جداسازی و حذف آلاینده ها و ذرات جامد محلول در آب های شور محسوب می گردد. منظور از غشاء نیمه تراوا غشایی است که آب به راحتی از آن عبور می نماید و این در حالی است که املاح و نمک های موجود در آب قابل عبور از آن نمی باشند. قابل ذکر است که فیلترهای ممبران از فناوری RO بهره مند بوده و از جنس سلولزی با منافذ بسیار ریز می باشند که باعث به دام انداختن انواع آلودگی ها و ترکیبات مضر درون آب می گردند و با استفاده از این فیلترها می توان آب را تا حدود ۹۹% خالص و پاک گرداند. فرآیند اسمز معکوس با توجه به نام آن دقیقا برعکس فرآیند طبیعی اسمز می باشد. در این فرایند که برای شیرین سازی آب مورد استفاده قرار می گیرد فشاری بیشتر از فشار اسمزی در سمت محلول غلیظ تر (آب شور) به جهت حرکت حلال (آب خالص) وارد می شود که به این ترتیب می توان ناخالصی های درون آب را جدا نمود و TDS آن را کاهش داد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با برند DOW فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی و همچنین استانداردهای جهانی آشنا نماییم و اطلاعاتی در زمینه فعالیت و سابقه این شرکت بزرگ در زمینه تولید فیلترهای اسمز معکوس را با شما به اشتراک بگذاریم. شما با استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی و همچنین دستگاه هایی با روش تصفیه اسمز معکوس می توانید علاوه بر حذف املاح و مواد مضر در آب، سختی آب را نیز کمتر نموده و آبی با کیفت تر و سالم تر را نوش جان فرمایید. همچنین تیم پشتیبانی ما در کلیه زمینه های نصب و راه اندازی دستگاه تصفیه آب و همچنین رفع ایرادات و مشکلات و معرفی قطعات اصل و باکیفیت دستگاه تصفیه آب مشغول به فعالیت می باشد و در صورت هرگونه مشکل و درخواست مشاوره می توانند شما را راهنمایی نمایند.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
1 دیدگاه
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
تمام نظرات را نمایش بده

فیلرت ممبران این برند رو موجود دارید؟