معرفی بهترین کولر گازی

معرفی ۱۰ نمونه از بهترین برندهای کولرگازی ایرانی و خارجی ۲۰۲۲

خرید و انتخاب بهترین کولر گازی، یک دغدغه مهم برای افرادی است که قصد دارند در ازای پرداخت مبلغ مشخص، محصولی را تهیه کنند که از نظر کیفیت امتحان خود را پس داده باشد. از آنجا که برای خرید کولر گازی مبلغ بالایی را پرداخت می‌کنید، می بایست در انتخاب خود دقت کنید و با توجه به نیازتان خرید کنید. در ادامه به نکات مهم خرید و معرفی ۱۰ نمونه از بهترین برند و مارک های کولر گازی ایرانی و خارجی پرداخته ایم.

نکات مهم و راهنمای خرید کولر گازی

یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین لوازم خانگی مخصوصا در فصل تابستان، کولرگازی و اسپلیت ها هستند. قبل از خرید کولر گازی می بایست سوالات زیر را پاسخ دهید تا بتوانید قبل از انتخاب برند، کولرگازی یا اسپلیت مورد نیاز خود را شناسایی کنید. چرا که هر کدام به جهت نیاز خاصی طراحی و تولید می‌شوند. سوالات متداولی که می‌بایست قبل از خرید به آنها پاسخ دهید عبارت است از:

  • چه تعداد کولر گازی بخریم؟
  • کولر گازی اینورتر بهتر است یا معمولی؟
  • کولر گازی چند هزار بخریم؟
  • کولر گازی چه نوع کمپرسوری داشته باشد؟

تفاوت کولر گازی اینورتر با معمولی

مسلما نام کولر گازی یا یخچال اینورتر به گوشتان خورده است. اما اینورتر به چه معنا است؟ از کجا بفهمیم کولر گازی اینورتر است یا معمولی؟ در ادامه به صورت مختصر راجع به آن توضیح خواهیم داد. اینورتر به معنای کم مصرف است. بنابراین منظور از کولرگازی اینورتر، کولر گازی کم مصرف می‌باشد. کولرگازی اینورتر و معمولی از نظر عملکرد مکانیکی و برودتی یکسان هستند و تنها در نوع موتور یا یکدیگر متفاوت می‌باشند.

یک ترموستات در مدار الکتریکی موتور کولر گازی معمولی بکار رفته است که به صورت دیجیتال  کار می‌کند. (قطع و وصل) به این صورت که به محض اینکه دما به تعادل برسد، جریان برق کمپرسور را وصل کرده و آن را روشن می‌کند. در کولر گازی های معمولی تا رسیدن دمای هوا به حد مطلوب، کمپرسور با حداکثر توان کار می‌کند و سپس خاموش می‌شود.

اما در کولر گازی های اینورتر پروسه کار به گونه ای دیگری است. به این صورت که در مسیر برق ورودی کولر گازی های کم مصرف یک اینورتر نصب می‌کنند که با سرعت و مصرف برق کمتری راه اندازی شود. این امر موجب کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از آسیب به شبکه داخلی برق ساختمان ها خواهد شد. استارت نرم و آرام، کاهش نوسان دمای فضای مورد نظر و کاهش مصرف انرژی از جمله مزایای استفاده از کولر گازی های اینورتر است اما عواملی همچون قیمت خرید بالاتر، هزینه سرویس و لوازم گرانتر از جمله معایب کولر گازی های اینورتر می‌باشد.

از جمله نکات مهم در خرید علاوه بر توجه به نوع کولر گازی، اندازه متراژ فضای مورد نظر و عملکرد مورد انتظار شما است. این نکته را در نظر بگیرید که هرچه متراژ مکان مورد نظر بیشتر باشد، به تعداد بیشتری کولرگازی نیاز دارید. در این صورت باید معقولانه انتخاب و خرید کنید و تمامی موارد را در نظر بگیرید.

معرفی ۱۰ مدل از بهترین کولر گازی های ایرانی و خارجی

حال با در نظر گرفتن نکات مهم خرید کولر گازی و اسپلیت، در مرحله آخر نوبت انتخاب برند کولر گازی است. در ادامه به معرفی ۱۰ نمونه از بهترین های مارک های کولر گازی خارجی و ایرانی پرداخته‌ایم.

کولر گازی اوجنرال OGENERAl

اگر به دنبال یک کولر گازی قدرتمند، کم مصرف، کم صدا با قطعات با کیفیت هستید، اوجنرال بهترین انتخاب می‌باشد. کولر گازی های برند اوجنرال به علت داشتن نماد ++A به عنوان کم مصرف ترین کولرگازی در جهان شناخته شده است.

کولر گازی جنرال GENERAL

جنرال نامی آشنا و پرطرفدار در این زمینه و از جمله بهترین مارک کولر گازی خارجی است. این برند جزو بهترین و پرفروش ترین برندها در ایران می‌باشد که موتور آن توشیبا و ساخت کشور تایلند است. طرح لبخند جنرال جز دومین برند لیست پیشنهادی گوارنوش به شما عزیزان است. نماد مصرف انرژی کولر گازی های جنرال، B می‌باشد. ویژگی که موجب فروش بالای این برند شده است قیمت مناسب و کیفیت بالای آن است.

کولر گازی گری GREE

گری از جمله برندهای کولرگازی است که پس از تاسیس آن در سال ۱۹۹۱ از جمله بزرگترین تامین کنندگان گولر گازی در جهان بوده است. استحکام بالای بدنه، تنوع زیاد، قدرت تولید سرمایش و گرمایش فوق العاده و مصرف کم از جمله ویژگی های اصلی این برند شناخته شده است. از کولر گازی های برند گری به علت کیفیت بسیار بالا، بیشتر در پاساژها، اماکن عمومی، بیمارستان ها و رستوران ها استفاده می‌کنند. بهترین ویژگی این برند، قیمت مناسب مدل اینورتر آن است.

کولر گازی سامسونگ SAMSUNG

برند سامسونگ برندی چند ملیتی است که شامل چند کمپانی و شرکت های زیر مجموعه خود می‌باشد. این شرکت همیشه برای تولید محصولات خود از بروزترین فناوری و تکنولوژی بهره می‌برد. طراحی فوق العاده و در عین حال کیفیت بالا موجب فروش باورنکردنی محصولات سامسونگ در هر زمینه ای است. پس از فروش بالای کولر گازی سامسونگ توسط شرکت سام سرویس، اعتماد مصرف کننده به این برند در زمینه تولید کولر گازی بیشتر شد و مورد استقبال بی نظیری قرار گرفت.

کولر گازی ال جی LG

برند ال جی جزو بهترین مارک کولر گازی خارجی است که دیگر نیاز به معرفی و تعریف ندارد و سال های سال است که با ارائه محصولات بسیار با کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش بی نظیر با داشتن نمایندگی های متعدد در سراسر کشور، امتحان خود را پس داده است.

در زمینه تولید کولر گازی، رقابت تنگاتنگی در بازار جهانی وجود دارد به همین دلیل برندهای معتبر دیگری در این عرصه فعالیت دارند که توانستد با ارائه خدمات پس از فروش عالی، محصول با کیفیت و بادوام، پاسخ به نیاز مصرف کننده و قیمت مناسب در بازار جهانی جایگاه خوبی را کسب کنند. در ادامه چند نمونه دیگر از بهترین برند های کولر گازی خارجی را معرفی کردیم:

  • هایسنس (Hisense)
  • میتسوبیشی (Mitsubishi)
  • میدیا (Midea)
  • هیوندای (Hyundai)

معرفی بهترین مارک های کولر گازی در ایران

پس از معرفی بهترین مارک های کولر گازی خارجی، قصد داریم چند نمونه از بهترین و قوی ترین مارک های کولر گازی ایرانی را معرفی کنیم.

کولرگازی ایران رادیاتور

تمامی شما نام ایران رادیاتور را شنیده اید و میدانید که این برند نام آشنا از سال ۱۳۵۸ در زمینه سیستم های گرمایشی فعالیت دارد. ایران رادیاتور اوین دارنده گواهینامه جهت صادرات محصولات خود در ایران می‌باشد که چند سالی است خط تولیدات انبوه کولر گازی با برند خود را آغاز کرده است. این محصولات با بهره مندی از جدیدترین تکنولوژی و فناوری و اتکا به علم دانش مهندسان ایرانی، طراحی، تولید و ساخته شده است. تمامی کولر گازی های ایران رادیاتور دارای ۵ سال گارانتی کمپرسور، ۵ متر لوله و عایق و همچنین ۱۸ ماه گارانتی قطعات است. از دیگر امتیازات این برند، نصب رایگان و در کوتاه ترین زمان ممکن است.

کولر گازی ایساتیس

برند ایساتیس از جمله بهترین برند ایرانی در زمینه تولید کولر گازی است که از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را در زمینه تولید سیستم های گرمایشی و سرمایشی آغاز کرده است. در واقع هدف این شرکت پیاده سازی تکنولوژی روز کشور ایتالیا جهت تولیدات داخلی است که تا به امروز موفق به تولید و طراحی محصولات با کیفیت و قدرتمند با توجه به استانداردهای بین المللی شده است. از مزایا و ویژگی های بی نظیر این محصول می توان به صدای کم، قابلیت اتصال به WIFI و کنترل از راه دور اشاره کرد. این شرکت ۱۸ ماه گارانتی قطعات و ۵ سال ضمانت کمپرسور به همراه نصب رایگان در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

کولرگازی اسنوا Snowa

اسنوا از جمله بهترین برند کولر گازی ایرانی است که در سال ۱۳۸۴ در شهر اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت که با نام ارکان ساختار نوین ثبت شده است دارای گواهینامه مدیریت سیستم یکپارچه IMS و جزو  برند شناخته شده و مطرح در ایران است. کولر گازی های اسنوا در دو رده انرژی A و B به بازار عرضه می‌شوند و از جمله مزایای و ویژگی های منحصر به فردی که دارند می توان به تنظیم هوشمند دما و راه اندازی خودکار آن ها اشاره کرد. کولر گازی اسنوا دارای ۲۴ ماه گارانتی کمپرسور، ۸ سال خدمات پس از فروش و نصب رایگان در سراسر کشور است. در میان لیست کولر گازی های ایرانی که از نظر کیفیت و قدرت، خدمات پس از فروش و قیمت منطقی و مناسب حرف اول را در کشور میزنند می توان به برندهای زیر نیز اشاره کرد:

  • بکو
  • تک الکتریک
  • پاکشوما
  • تهویه

سخن آخر

در این مطلب به نکات مهم مربوط به خرید کولر گازی و معرفی لیست بهترین برند و مارک های کولر گازی ایرانی و خارجی در سال ۲۰۲۲ پرداخته شد تا بتوانید بهترین انتخاب را با توجه به نیازتان داشته باشید. اگر قبل از خرید نیاز به مشاوره دارید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

1 2 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
تمام نظرات را نمایش بده