عکس دستگاه تصفیه آب خانگی رومیزی

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی رومیزی؛ بهترین آب تصفیه کن رومیزی

دستگاه تصفیه  آب خانگی رومیزی که برخی آن را با نام فیلتر تصفیه آب رومیزی می شناسند، به دلیل نصب ساده و قیمت های مقرون به صرفه بین اکثر مردم محبوب هستند. این نوع از دستگاه های تصفیه آب یکی از آسان ترین راه حل ها برای بهبود آب لوله کشی منازل یا محیط های کار اند.  لازم به ذکر است که تهیه دستگاه های تصفیه آب رومیزی خرج اضافه ای برای شما ندارند و در عوض با تهیه آن نوشیدن آب لوله کشی از شیرآلات منزل طعم بسیار بهتری دارد. حتی نحوه نصب آن هم بسیار راحت است.

فیلترهای تصفیه آب رومیزی در آشپزخانه ، اتاق هتل ها و یا حتی هنگام سفر، آب تمیز و خوش طعمی را به شما تحویل می دهند. یکی از مزیت های این دستگاه ها این است که در انواع های مختلفی برای خرید ارائه می شوند و دارای گزینه هایی مانند فیلتراسیون ، از بین بردن باکتری ها و کاهش فلوراید هستند. ما چند نمونه از دستگاه های تصفیه آب رومیزی را بر اساس طراحی ، کارایی و کاربرد آنها جمع آوری کرده ایم تا به شما در تصمیم گیری برای خرید کمک کند.

دستگاه تصفیه آب خانگی رومیزی چیست؟

به جرات می توان گفت آب تصفیه کن رومیزی یک سیستم بسیار پر کاربرد است. این بدان معناست که می توانید آنها را دقیقاً در جایی که به آب دسترسی دارید نصب کنید. مثلا نصب روی انواع شیرآلات! همان گونه که از نام آن مشخص است، این دستگاه روی میز یا کابینت آشپزخانه نزدیک به شیر آب قرار گرفته و به شیرآلات متصل می شود تا آب تصفیه شده به راحتی در دسترس باشد. به جرات می توان گفت که پس از دستگاه های تخصصی تصفیه آب خانگی از بهترین دستگاه های تصفیه رومیزی به شمار می‌آیند.

» دستگاه تصفیه آب چیست؟ انواع و کاربرد

طراحی برخی دیگر از آنها به گونه ای بوده که به آسانی قابل حمل است و می توانید در مسافرت ها نیز دستگاه را همراه خود داشته باشید. دستگاه تصفیه آب رومیزی به گونه ای طراحی شده که فضای کمتری را اشغال کرده و برای کارکرد آنها نیازی به اتصالات لوله کشی گسترده نیست. لازم به ذکر است که این دستگاه ها می توانند با فشار متوسط ، آب در لوله کشی خانه را سریعا فیلتر کنند.

بهترین دستگاه تصفیه آب رومیزی کدام است؟

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی رومیزی

به نقل از freshwatersystems اگر تصمیم به تهیه دستگاه آب شیرین کن رومیزی گرفتید، حالا وقتش رسیده که مشخص کنید کدام نوع آن متناسب با مصرف روزانه شما است:

دستگاه تصفیه همراه با فیلترهای کربن

اگر می خواهید با از بین بردن کلر و کلرامین ، طعم و بو آب آشامیدنی خود را بهبود ببخشید ، دستگاه تصفیه آب کربنی رومیزی گزینه بسیار مناسبی برای شماست.

فیلتراسیون کربن به دلیل توانایی در بهبود طعم، مزه و بوی آب را دارد. کلر و کلرامین توسط دستگاه های تصفیه آب شهری استفاده شده و از متداول ترین منابع آب شیرین و گوارا هستند. لازم به ذکر است که کربن در از بین بردن ترکیبات آلی موجود در آب نیز موثر است. فیلترهای کربن طی یک فرآیند جذب بالا باعث کاهش آلاینده های موجود در آب می شوند. وقتی ترکیبات آلی با کربن تماس پیدا کنند ، به گونه ای به آن میچسبند. با عبور آب از فیلتر ، ذرات آلاینده با سطح کربن پیوند می خورند. این عمل باعث جلوگیری از بود بد و طعم های ناخوشایند در آب می شود.

دستگاه های تصفیه همراه با فیلترهای سرامیکی

اگر تصمیم دارید ارگانیسم های میکروبیولوژیکی مانند باکتری ها و کیست ها را از بین ببرید ، دستگاه تصفیه آب رومیزی شامل فیلتر سرامیکی بهترین گزینه است.

دستگاه تصفیه آب رومیزی دارای فیلتراسیون سرامیکی از میلیون ها منافذ میکروسکوپی برای فیلتر کردن رسوبات ، بقایا و باکتری های موجود در آب استفاده می کند. سطح متخلخل سرامیک دارای درجه بندی میکرون بسیار ریز بوده که معمولاً بین ۰.۷-۰.۵ میکرون است. اندازه اکثر باکتری ها در حدود یک میکرون بوده و قادر به نفوذ در پوشش سرامیکی نیستند. هنگامی که سرامیک با نقره آغشته می شود ، باکتری های استاتیک به وجود می آیند و از رشد جلبک ها و موجودات زنده در قسمت خارجی فیلتر جلوگیری می کنند. سرامیک یک فیلتر با قابلیت رسانایی طبیعی است و برخلاف بسیاری از فیلترهای دیگر ، می توان آن را چندین بار تمیز و دوباره استفاده کرد. طول عمر دستگاه های سرامیکی کیفیت بسیار بالایی داشته و آنها غالباً با هسته های کربن فعال ترکیب می شوند تا خواص فیلتراسیون را افزایش دهند. همچنین ممکن است تبادل یونی داشته باشند که باعث کاهش فلزات سنگین در آب می شود.

اولترافیلتراسیون

اگر می خواهید اکثر مواد جامد محلول را بدون حذف مواد معدنی از آب خود خارج کنید ، تصفیه آب به روش اولترافیلتراسیون برای شما بهترین گزینه است.

اولترافیلتراسیون یکی از بالاترین روشهای فیلتراسیون با حفظ خلوص آب است. اولترافیلتراسیون آب را از داخل فیلتر رد کرده و اجازه می دهد آب به داخل دستگاه راه پیدا کند. سپس آن را از طریق غشا فیلتر ممبران که به صورت فیبری مقاوم و تو خالی در برابر مواد شیمیایی می باشد، عبور می دهد. این غشا دارای درجه میکرونی ریزی بوده که تقریباً تمام آلاینده های آب را کاهش می دهد. تمام ذرات بیش از حد بزرگ در غشا فیبر به دام می افتند و به این ترتیب فقط آب و مواد معدنی محلول از طریق فیلتر عبور می کنند. در کنار اسمز معکوس ، اولترافیلتراسیون یکی از سخت ترین ابزارهای تصفیه آب بوده که قادر است همه این عمل ها را بدون کم شدن فشار آب خانگی و بدون تولید پساب انجام دهد.

دستگاه تصفیه آب رومیزی به منظور تولید آب مقطر

اگر تصمیم به مصرف آبی بدون مواد معدنی با بالاترین درجه خلوص دارید، دستگاه تقطیر آب روی میز برای مصرف روزانه شما بسیار مناسب است. تقطیر آب در این دستگاه ها از روندی تقلید می کند که به طور دائمی در طبیعت در حال اتفاق است. در ابتدا گرما باعث تبخیر آب از اقیانوس ها و دریاچه ها شده و پس از تراکم شدن در جو، مانند باران یا شبنم به صورت بارش به زمین برمی گردد. تقطیر کننده های آب قبل از اینکه متراکم، خنک و در حالت مایع تولید شوند، آب را می جوشانند. همچنین این تقلید از چرخه هیدرولوژیک یک روش قدرتمند برای تصفیه آب است. مواد شیمیایی ، ویروس ها و فلزات سنگین نمی توانند به بخار تبدیل شوند. بنابراین در طی فرآیند تبخیر در داخل آب از بین می روند.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
6 نظرات
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
تمام نظرات را نمایش بده

بله

ممنونم از مشارکت شما دوست عزیز

من دستگاه رومیزی خریدم واقعا راضی هستم، درسته یه فضایی رو اشغال کرده اما واقعا عملکرد خوبی داره

داخل سایت موجود هست؟

دوست عزیز سلام ، هرکدام مزاایای خاص خود را دارند اگر میخواید جایی اشغال نشه و دستگاه تو چشم نباشه و هزینه کمتری کنید، دستگاه اسمز معکوس رو پیشنهاد میدم از نوع زیر سینکی، هم به صرفه تره هم قوی تره و تنها یه مقدار از زیر سینک و داخل کابینت رو اشغال میکنه و تو چشم نیست.

من قصد دارم که دستگاه تصفیه آب بخرم اما نمیدونم رومیزی جوابگو هست یا باید از این زیر سینکی ها بگیرم؟ کدوم قوی تر هست؟؟؟