شیر میکس چیست و چگونگی تنظیم سختی آب توسط شیر میکس

شیر میکس چیست؟ نحوه عملکرد شیر میکس + تشخیص و تنظیم سختی آب

شیر میکس چیست؟ این سوال اغلب برای افرادی که دستگاه تصفیه آب خریداری کردند، پیش می‌آید. این روزها استفاده از دستگاه تصفیه آب به علت اثرگذاری بیشتر بر سلامتی افراد، رواج یافته است. شما با خرید دستگاه تصفیه آب، عملا شاهد تصفیه آب در منزل خود هستید و از آنجایی که اگر دستگاه مشکلی نداشته باشد یا فیلترها به موقع تعویض شده باشند، خلوص آب بسیار بالاست شما باید این میزان از خلوص را متعادل سازید. بدین منظور چاره کار استفاده از شیر میکس است که ما در این مطلب قصد داریم به طور مفصل به این موضوع و چگونگی تنظیم سختی آب بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

شیر میکس چیست؟

دستگاه های تصفیه آب خانگی معمولا از سیستم اسمز معکوس استفاده میکنند که یکی از بهترین روش ها برای تصفیه آب است. این سیستم به به از بین رفتن ۹۹ درصدی ذرات معلق و آلودگی آب کمک می‌کند. با تصفیه کامل آب، سختی و خلوص آن افزایش می یابد. شیر میکس، به قطعه ای گفته می‌شود که سختی آب را تنظیم و آب ورودی حاوی ناخالصی را با آب تصفیه شده در مرحله آخر ترکیب می‌کند. عملکرد این شیر از نام آن نیز مشخص است زیرا میکس در انگلیسی به معنای ترکیب و مخلوط کردن است. حال برای عملکرد صحیح تنطیم آب چگونه باید شیر میکس را تنظیم کرد؟

جهت خرید دستگاه تصفیه آب نیاز به مشاوره دارید؟

چگونگی نحوه تنظیم سختی آب

قدم اول تشخیص میزان سختی آب است. روش عملکرد شیر میکس چنین است که اگر شیر میکس بیش از حد باز شود، آب ناخالص و تصفیه نشده بیشتر از حدمجاز وارد آب خروجی می‌گردد. همین امر موجب می‌شود که آب تصفیه شده بی کیفیت باشد. برای تنظیم شیر میکس شما باید مراحل زیر را سپری کنید:

  • شیر برداشت تصفیه آب را باز کنید.
  • شیر آبی رنگ مخزن را ببندید تا آب تصفیه شده به شیر برداشت منتقل شود.
  • حال خواهید دید که جریان آب خروجی بسیار باریک و کم است که کارشناسان دلیل این امر را مرتبط با خلل در فرآیند اسمز معکوس می‌دانند.
  • سپس آب خروجی را در لیوانی بریزید و با استفاده از دستگاهی که سختی آب را اندازه گیری می‌کند میزان سختی آب را شاهد باشید.

حال ممکن است برایتان سوال شود که چگونه یک شیر می تواند سختی آب را تنظیم کند؟ آیا از اتصالات خاصی برخودار است؟ در ادامه همراه ما باشید.

اتصالات شیر میکس تصفیه آب

شیر میکس دستگاه تصفیه آب معمولا پلاستیکی است و در قسمت ورود و خروج آن یکسری اتصال فیتینگی وجود دارد. در قسمت خروجی شیر میکس رابط شلنگ یک طرفه وجود دارد که به منظور پیشگیری از برگشت آب تصفیه شده طراحی شده است.

شیر میکس به صورت فلزی هم در بازار نیز موجود است که دقت بالاتری نسبت به جنس پلاستیکی آن در کاهش سختی آب دارد.

عملکرد شیر میکس تصفیه آب

اگر دستگاه تصفیه آب شما جهت تصفیه آب از سیستم اسمز معکوس بهره می‌گیرد، عملکرد شیر میکس یا تنظیم آن بدین گونه است:

  • مرحله اول: آب پس از گذر از فیلترهای ۱-۲ و ۳ وارد پمپ می شود.
  • مرحله دوم: سپس به شیر میکس راه می یابد و میزان سختی آن اندازه گیری می شود
  • مرحله سوم: حال به صورت قطره قطره داخل مخزن ریخته شده و با بازکردن شیر برداشت، آب خروجی را شاهد خواهید بود. به طور میانگین در هر ۵ ثانیه سختی یک قطره کاهش می یابد.

خرید شیر میکس دستگاه تصفیه

شیر میکس تصفیه آب برای اندازه گیری میزان سختی آب و کاهش آن در نظر گرفته شده است. این شیر عملکرد مهمی دارد و باید اورجینال و با کیفیت باشد تا آب خروجی با کیفیت باشد. فروشگاه گوارنوش یک فروشگاه اینترنتی معتبر است که با هدف جلب رضایت مشتری محصولات و قطعات اورجینال و اصل را به وی عرضه می دارد. شما می توانید حتی با تماس مرکز گوارنوش، از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند گردید. توجه داشته باشید که شیر تنظیم می تواند معایبی نیز داشته باشد و یکی از رایج ترین آن ها ورود آلودگی به آب تصفیه شده است. بدین منظور باید یک فیلتر مینرال با کیفیت نیز برای تصفیه آب خود خریداری کنید تا از تصفیه صحیح آب مطلع باشید. فروشگاه گوارنوش این را نیز در نظر گرفته و کلیه قطعاتی که به دستگاه تصفیه آب مربوط می شود را با نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
تمام نظرات را نمایش بده