مراحل دستگاه تصفیه آب خانگی

مراحل دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

مراحل دستگاه تصفیه آب خانگی به حذف ترکیبات شیمیایی نامطلوب، مواد آلی، معدنی و آلاینده‌های بیولوژیکی از آب کمک می‌کند. در واقع یکی از اهداف اصلی مراحل دستگاه تصفیه آب، تامین آب آشامیدنی تمیز است. آب مورد استفاده اکثریت ما، حاصل از منابع طبیعی می‌باشد. به همین جهت برای استفاده روزانه، نیاز به دستگاه تصفیه آب است. ما در این مقاله سعی داریم تا مراحل دستگاه تصفیه آب خانگی را شرح دهیم. در واقع آب آلوده با گذر از این مراحل تصفیه شده و قابل شرب می‌باشد. بدین منظور که اگر عملکرد دستگاه دچار اختلال شود و آب در یک مرحله به درستی تصفیه نشود، آب نهایی قابل شربب نیست. بنابراین تمامی فیلترها در مراحا دستگاه تصفیه آب خانگی می‌بایست به درست عمل کنند تا آب تصفیه شده، سالم و قابل شرب باشد.

مراحل دستگاه تصفیه آب خانگی

آب برای بقای همه موجودات زنده روی زمین ضروری است. بدن انسان از ۶۰ درصد آب تشکیل شده که ما روزانه مقدار زیادی از این آب را حین فعالیت و تعریق از دست می‌دهیم. به همین دلیل، پزشکان بر مصرف آب تاکید دارند. اما آبی که مناسب مصرف است باید تمیز و تصفیه شده باشد. آب آلوده می‌تواند باعث بیماری شود و به همین دلیل است که وجود دستگاه تصفیه آب خانگی حیاتی هستند. بدین منظور شما می‌توانید مقاله ضرورت خرید دستگاه تصفیه آب را مطالعه فرمایید. در ادامه مراحل دستگاه تصفیه آب خانگی ذکر شده است.

مراحل دستگاه تصفیه آب خانگی

آیا به مشاوره رایگان پیش از خرید نیاز دارید؟

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی و خانگی و اطلاع از قیمت با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

مرحله اول از مراحل دستگاه تصفیه آب خانگی (فیلتر پلی پروپیلن)

عملکرد صحیح دستگاه تصفیه به ترتیب فیلترهای آن بستگی دارد. فیلتر الیافی اولین جایگاه در دستگاه تصفیه آب را دارد و از الیاف مصنوعی پلی پروپلین ساخته شده است. در این فیلتر، زنگ داخل لوله ها و ذراتی که بزرگتر از ۵ میکرون هستند ( گل و لای، شن و ماسه و غیره) حذف می‌شوند.

لازم به ذکر است که بدانید این فیلتر به رنگ سفید است و پس از مدتی استفاده تغییر رنگ می‌دهد. توجه کنید که اگر آب مصرفی منطقه شما دارای املاح و آلودگی‌های بسیار است؛ وقتی فیلتر تیره رنگ شد، زمان تعویض آن فرا رسیده است. در غیر این صورت، گرفتگی و اشباع فیلتر، به پمپ دستگاه تصفیه آب فشار وارد می‌کند.

مرحله دوم (فیلترکربن پودری فعال-گرانول)

در این مرحله آب وارد فیلتر کربن دستگاه تصفیه می‌شود. مواد اولیه این فیلتر، ذغال چوب، سنگ، چوب و یا پوست نارگیل است که طی آن ذراتی که پس از ته‌نشینی در مرحله اول باقی مانده‌اند حذف می‌شوند. فرآیند فیلتراسیون کربن گرانول به حذف کلر، علف کش‌ها، مواد شیمیایی آلی، سایر آلاینده‌ها، بو و طعم نامطبوع از آب کمک می‌کند.

پس از گذر از این فیلتر، نوبت به فیلتر کربن بعدی تحت عنوان فیلتر کربن بلاک می‌رسد. این فیلتر متشکل از نوارهای توری است که دور تا دور آن را پوشانده است. فرآیند این فیلتر مشابه فیلتر کربن گرانول است و آلاینده‌های شیمیایی آب از آن حذف می‌شود. این فیلتر در جایگاه سوم قرار دارد و در اصل مکمل مراحل تصفیه پیشین است.

فیلتر ممبران

این فیلتر جایگاه چهارم را در دستگاه تصفیه به خود اختصاص داده است. نقشی که این فیلتر دارد، مهمترین قسمت از مراحل دستگاه تصفیه آب خانگی است.

فیلتر ممبران دارای غشای نیمه تراوا است و فرآیند اصلی را در مراحل دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس بر عهده دارد؛ به طوری که املاح را از آب پاک کرده و با حذف مواد نامطلوبی چون نیترات، نیتریت، باکتری‌ها و ویروس‌ها آب را سبک می‌کند.

نکته ۱: معمولا در مناطقی که آلودگی میکروبی در آب بسیار است باید از فیلتر فرابنفش نیز در دستگاه تصفیه آب بهره برد. در این مرحله، آب به داخل یک مخزن بسته که دارای لامپ فرابنفش است منتقل می‌شود. لامپ فرابنفش یک عامل استریل کننده است و همه میکروارگانیسم‌ها را از بین می‌برد.

مراحل دستگاه تصفیه آب خانگی- فرآیند اسمز معکوس

ما را در اینستاگرام دنبال کنید: برای اطلاع از محصولات جدید و تخفیفات دوره ای گوارنوش صفحه اینستاگرام فروشگاه را دنبال کنید. 

مرحله پنجم (فیلتر پست کربن)

فیلتر پست کربنی یا کربن نهایی از دانه‌های کربن به شکل یک کپسول پر شده است و تاثیرات ناشی از ماندگاری آب در داخل مخزن را از بین می‌برد. در واقع، آب پس از خروج از فیلتر ممبران در مخزنی وارد می‌شود که ممکن است بو بگیرد. فیلتر پست کربن در دستگاه‌های اسمز معکوس یا RO وجود دارد و به بهبود طعم و بوی آب مصرفی کمک می‌کند.

نکته: پیشنهاد ویژه گوارنوش به شما این است که می‌توانید به جای استفاده از فیلتر پست کربن از فیلتر پست کربن آنتی باکتریال استفاده کنید تا کلیه عوامل بیماری زا، بو و طعم نامطبوع احتمالی را کاهش دهد.

مرحله ششم (فیلتر مینرال)

فیلتر مینرال همانطور که از نامش پیداست از دانه‌های مواد معدنی تشکیل شده است و جایگاه ششم را در طی مراحل دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس به خود اختصاص داده است. این فیلتر معمولا به دلیل کاهش املاح و مواد معدنی آب به دلیل عبور از فیلتر ممبران استفاده می‌شود.

مرحله هفتم (فیلترآلکالاین یا قلیایی)

در این مرحله آب از فیلتری که متشکل از برخی یون‌ها است عبور می‌کند تا PH آن افزایش یابد. در برخی مواقع، به دلیل استفاده از سیستم اسمز معکوس و کاهش میزان TDS و PH، آب کمی خاصیت اسیدی به خود می‌گیرد و برای افزایش خواص آب قلیایی وجود فیلتر قلیایی الزامی می‌شود.

سخن پایانی

آنچه در این مطلب گفته شد، کلیاتی در مورد مراحل دستگاه تصفیه آب خانگی بود. شما می‌توانید برای حفظ سلامت و کارایی دستگاه خود، هر آنچه لازمه دستگاه تصفیه آب است از فروشگاه اینترنتی گوارنوش خریداری کنید.

جهت مشاوره رایگان در زمینه خرید دستگاه تصفیه آب خانگی و تجهیزات آن با کارشناسان و متخصصین ما تماس حاصل فرمایید:

  • ۰۹۰۱۵۳۲۶۵۶۴
  • ۰۹۱۲۹۵۹۷۱۷۹

خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی:

اگر قصد خرید دستگاه تصفیه آب اصل و اورجینال را دارید، می بایست به فروشگاه ها و مراکز معتبر در زمینه فروش دستگاه تصفیه آب و ملزومات آن مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر راهنمای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را مطالعه کنید. در ادامه لیستی از بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را ذکر کردیم:

دستگاه تصفیه آب قلیایی اچ دی فلاکستک FLUXTEK HD

خرید دستگاه تصفیه آب تایوانی ایزی ول “اصل” مدل ACE02

دستگاه تصفیه آب ۶ مرحله ای کیسی فلاکستک مدل CG2

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
4 نظرات
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
تمام نظرات را نمایش بده

سلام بله فیلتر ممبران فیلمتک از بهترین فیلترهای اصل و اورجینال داخل بازار هستند. لینک خرید رو براتون میزارم:

سلام ، میشه یک فیلتر ممبران خوب معرفی کنید؟

سلام ممنون از شما مشتری عزیز

مقاله بسیار عالی بوود، من قصد داشتم دستگاه بخرم اما زیاد با کارایی و مراحلش آشنا نبودم، خیلی کامل بود