مزایا و فواید استفاده از دستگاه تصفیه آب

فواید و مزایای خرید و استفاده از دستگاه تصفیه هوا

همانطور که می دانید قبلا در مورد دستگاه‌های تصفیه هوا و چگونگی عملکرد آن‌ها صحبت کردیم. همواره اغلب تولیدکنندگان از مزایا و فواید دستگاه تصفیه هوا می‌گویند و برخی از آن‌ها نیز مزیتی در این دستگاه نمی‌بینند، اگر شما هم از افرادی هستید که برای خرید دستگاه تصفیه هوا همچنان تردید دارید، این مقاله می‌تواند به شما کمک کند.

دستگاه تصفیه هوا چیست؟

دستگاه تصفیه هوا یک دستگاه مکانیکی است که با مصرف برق کار می‌کند. این دستگاه نظیر سایر لوازم برقی خانه مانند کولر، ماشین لباسشویی و… کار می‌کند و در صورتی که‌ توسط یک کمپانی معتبر تولید شده باشد عمر آن زیاد و حدود ۱۰ ساله خواهد بود. برای خرید و آشنایی با بهترین و معتبرترین برند و مارک دستگاه تصفیه هوا بر روی لینک قبل کلیک کنید. ساخت دستگاه های تصفیه کننده هوا با تکنولوژی های متفاوتی صورت می‌گیرد، اما در کل با ایجاد چرخش هوا و استفاده از فیلترهای مخصوص و همچنین انتشار موارد یونیزه و بهره گیری از برخی امکانات و تکنولوژی‌ها نظیر اشعه‌ی مادون قرمز، هوا را تمیز و تصفیه می‌کند.

فواید و مزایای دستگاه تصفیه هوا

امروزه با توجه به افزایش آلاینده‌های محیطی که موجب بیماری ریوی و تنفسی می‌شود و  همچنین برای افرادی که به این گونه بیماری ها مبتلا هستند، استفاده از دستگاه تصفیه هوا بسیار مناسب خواهد بود. هر کدام از دستگاه‌های تصفیه هوا، تکنولوژی و عملکرد متفاوتی دارد به همین دلیل است که هرکدام از آن ها مزایا، فواید و مضرات متفاوتی دارند اما در هر صورت می توان به طور کلی مزایا و مضرات آن‌ها را به شرح زیر دانست:

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه هوا

از مزایا و فواید استفاده از دستگاه تصفیه هوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف بوی بد هوا:

 دستگاه تصفیه هوا تمامی آلاینده‌هایی و آلودگی‌ هایی که باعث بوی بد هوا می‌شوند را از بین می‌برد.

  • از بین بردن هر آنچه که موجب آلژی شود:

 تمام مواردی که در هوا وجود دارد که موجب آلرژی می‌شود مانند پوست حیوانات و یا گرده گل‌ها و درختان و… توسط دستگاه تصفیه هوا از بین می‌روند.

  • از بین بردن دودها:

بدون آنکه متوجه شویم سموم ناشی از دودهای گاز در دورن منزل و یا فضای بیرون خانه به محیط داخل انتشار پیدا می‌کنند و تصفیه هوا این دودها را خنثی می‌کند.

  • حذف گرد و غبار از هوا:

از اصلی ترین آلاینده‌های موجود در هوای شهرهای ایران، گرد و غبار است  که می‌تواند برای سلامتی انسان بسیار مضر باشد. دستگاه تصفیه هوا، گرد و غبار را از محیط حذف می‌کند.

  • ضد عفونی کردن هوا:

هوایی را که استنشاق می‌کنید دارای انواع باکتری‌ها و میکروب‌ها می‌باشد که باعث بروز بیماری‌های قلبی و ریوی می‌شوند و این دستگاه با از بین بردن این موجودات باعث ضد عفونی شدن هوا می‌شود.

  • مصرف برق کم:

 اغلب دستگاه‌های تصفیه هوا با تمامی خدماتی که ارائه می‌کنند میزان مصرف برق بسیار ناچیزی دارند.

عملکرد دستگاه تصفیه هوا

هر دستگاه تصفیه هوا یک یا چند فیلتر به همراه یک فن دارد. عملکرد دستگاه تصفیه به این شکل است که هوا را به داخل خود می کشد و با عبور دادن آن از فیلترهای مختلف، آلاینده های مختلف مانند گرد و خاک، میکروب ها و باکتری ‌ها را به دام می اندازد. به این ترتیب هوایی تمیز درون خانه جریان پیدا می کند.

( موارد بعدی برای تیتر مزایای استفاده از دستگاه تصفیه هوا هستند/ یک جا توی متن به جای آلرژی نوشتین آلژی)

حذف هاگ از هوا

به دانه هایی که توسط قارچ های کپک ساز تولید شده و در هوا معلق است، هاگ گفته می شود. دستگاه تصفیه هوا این هاگ ها را که اندازه ای در حدود ۴ میکرون دارند، با استفاده از فیلتر هپا از بین می برد و غلظت آن ها را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. بنابراین با خرید دستگاه تصفیه هوا، از شر هاگ ها و تبدیل شدن آن ها به کپک در خانه خودتان رهایی پیدا می کنید.

کاهش حملات آسم

برخی از آلاینده های موجود در هوا از قبیل گرد و خاک و دود، علائم بیماری آسم را تشدید می کنند. حملات این بیماری به خصوص در کودکان بسیار خطرناک است و حتی ممکن است به مرگ منتهی شود. بنابراین در صورتی که خودتان یا یکی از اعضای خانواده به این بیماری مبتلا هستید، ضروری است که از یک دستگاه تصفیه هوا برای بهبود کیفیت هوای منزل خود استفاده کنید. چرا که با این کار مدت زمان کمتری در معرض این ذرات خواهید بود و ریه شما کمتر تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. توجه داشته باشید که در هنگام خرید دستگاه تصفیه، سراغ فیلترهایی که ازن تولید می کنند، نروید. چرا که به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست، منجر به تشدید علائم بیماری های ریوی می شوند.

خواب با کیفیت تر

با استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا در خانه، خواب آرامتری را در طول شبانه روز تجربه خواهید کرد و این ارتقای کیفیت خواب بر بهره وری و عملکرد بهتر شما هم در طول روز تاثیر می گذارد.

حذف گاز رادون

از دیگر مزایای استفاده از دستگاه تصفیه هوا می توانیم به حذف گاز رادون اشاره کنیم. این گاز در اثر تجزیه شدن عناصر رادیو اکتیو طبیعی از قبیل اورانیوم موجود در مصالح ساختمانی مثل خاک، گرانیت و سنگ تولید می شود و یک گاز بی بو، بی رنگ اما مضر و سرطان زا است. این گاز از طریق شکاف های دیوار، ترک های روی زمین و گچ کاری به درون فضای شما نفوذ پیدا می کند و آثار جبران ناپذیری را بر جای می گذارد. گاز رادون پوشش سلولی را تحت تاثیر قرار می دهد و با ایجاد بیماری سرطان ریه سالانه  ۲۱۰۰۰ نفر را در ایالات متحده آمریکا درگیر می کند و حتی باعث مرگ آن ها می شود. برای کاهش آسیب ناشی از این گاز کافی است که از دستگاه تصفیه هوای خانگی استفاده کنید. این دستگاه با استفاده از فیلترهای هپا و کربن فعال، ذرات رادون را حذف می کند و شما را در برابر این گاز خطرناک ایمن می کند.

بیشتر بخوانید: دستگاه تصفیه هوا از کجا بخرم؟

عوارض و مضرات استفاده از دستگاه تصفیه هوا

دستگاه‌های تصفیه هوا از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده می‌کنند ولی اغلب این دستگاه‌ها تلاش می‌کنند تا کمترین میزان آسیب را داشته باشند بخصوص اگر تولید این دستگاه توسط یک کارخانه صاحب نام باشد. با این حال در موارد زیر مشاهده شده که خطراتی برای مصرف کننده وجود دارد.

  • انتشار گازهای اوزون

برخی از دستگاه‌های تصفیه هوا با انتشار گاز اوزون کار می‌کنند. اوزون نوعی گاز بی رنگ بی بو است. این گاز هر چند به خوبی انواع باکتری‌ها و میکروب‌ها و مواد شیمیایی و… را در هوا از بین می‌برد ولی مضراتی کمی برای بدن دارند که نگران کننده نیست.

  • استفاده از اشعه UV

هر چند استفاده از اشعه‌ی مادون قرمز و یا ماورای بنفش بصورت کنترل شده خطر خاصی ندارد و برای ویروس کشی خیلی مفید است ولی اگر استانداردهای مورد نظر در دستگاه به خوبی در تعبیه این اشعه در نظر گرفته نشود امکان دارد و قابلیت خاموش روشن کردن جداگانه نداشته باشد برای خانم های بار دار مضر است ولی در دستگاههای معتبر وبزرگ بطور دکمه مجزا عمل میکند که میتوان آنرا جداگانه در هر زمانی که دوست داشته باشید استفاده کنید .

دستگاه تصفیه هوا مورد تأیید وزارت بهداشت

وزارت بهداشت عملاً در خصوص خوب و یا بد بودن این دستگاه‌ها اظهارنظر قطعی نکرده است ولی با صدور مجوز برای برخی از بیمارستان ها دستگاه تصفیه هوا در خصوص کارآمدی این دستگاه‌ها اعلام نظر نموده‌اند.

دستگاه تصفیه هوا چی خوبه

برای پاسخ به سوال دستگاه تصفیه آب چی خوبه ؟ می‌بایست در خرید دستگاه تصفیه هوا ابتدا به مارک و برند محصول دقت کنید. حتماً دستگاه خود را در میان برندهای مطرح و معتبر انتخاب کنید و در ضمن به به مواردی که در زیر اشاره  می‌کنیم اشراف داشته باشید و سپس خرید خود را نهایی کنید:

  • نحوه عملکرد، نوع و مدل تصفیه هوا را در نظر بگیرید.
  • ترجیحا دستگاه تصفیه هوا یونیزه خریداری نکنید.
  • دستگاهی تهیه کنید که فیلتر قوی‌تر و حتی چند فیلتر قوی داشته باشد.
  •  حجم دستگاه را متناسب با متراژ و فضای مدنظرتان، انتخاب کنید.
  • از تمامی امکانات و مشخصات فنی دستگاه مطلع شوید.
  • دستگاه‌های تصفیه هوا با فاکتورهای رطوبت‌سازی، برنامه‌ریزی و… ترجیحاً بهتر هستند.
  • دستگاه تصفیه هوایی را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید تا خیالتان از خدمات پس از فروش معتبر و گارانتی آن راحت باشد.
  • نوع و کلاس فیلتر دستگاه تصفه کننده هوا بهتر است که از نوع h13 باشد.
  • بدنه‌ی فیلترهای دستگاه می بایست هوابندی شده باشند و به راحتی قابل تعویض و در دسترس باشند.
  • دستگاه‌های تصفیه کننده هوا در دو نوع هوشمند و غیرهوشمند طراحیو تولید می‌شوند که دستگاه تصفیه هوا هوشمند گران قیمت‌تر است اما متناسب با افزایش و کاهش آلاینده‌های محیطی، دور موتور این دستگاه بصورت خودکار کم و زیاد می‌شود.
  • ترجیحاً دستگاه تصفیه هوایی را انتخاب کنید که صدای کمتری داشته باشد تا آزاردهنده نباشد.
  • دستگاهی را انتخاب کنید که استانداردهای بین‌المللی کیفیت هوا را دریافت کرده باشد.

در نهایت می توان گفت که دستگاه‌های تصفیه هوا برای رفع ویروس، میکروب و آلاینده‌های موجود در هوا مخصوصا در وضعیت شیوع کرونا بسیار مفید می‌باشد. چرا که می تواند ویروس و میکروب داخل هوا را از بین ببرد و هوایی مطبوع، لطیف و تمیز را تولید کند.

شما عزیزان می توانید برای خرید انواع دستگاه های تصفیه هوا با بهترین و معتبرترین برندهای روز دنیا و همچنین اطلاع از قیمت محصولات به فروشگاه اینترنتی گوارنوش مراجعه کنید یا با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید:
در صفحه های اجتماعی همراه ما باشید:
0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
تمام نظرات را نمایش بده