تفاوت و مقایسه رادیاتور پنلی و پره ای

مقایسه رادیاتور پنلی فولادی با پره ای آلومینیومی + معایب و مزایا

آغاز فصل پاییز برای بسیاری از مناطق در سراسر ایران، شروع فصل سرماست. در این مناطق در فصل پاییز، وسایل گرمایشی را پس از بررسی و سرویس، راه اندازی می کنند. در نتیجه اگر برای فصل سرما اقدامی نکرده اید، می بایست هر چه سریع تر دست به کار شوید و به فکر تعمیر، سرویس یا جاگزین سیستم های گرمایشی خود باشید. امروزه بهترین سیستم های گرمایشی موجود در بازار که مطابقت بسیاری با پکیج ها و موتورخانه های مرکزی دارند رادیاتورهای فولادی (پنلی) یا پانلی و آلمینیومی (پره ای) هستند. در مطلب پیش رو به مقایسه و شرح مزایا و معایب این دو می پردازیم و تفاوت این دو مدل را بیان می کنیم. در ابتدا لازم است که تعریفی مختصر در مورد مفهوم و عملکرد رادیاتور پنلی ( پانلی ) و رادیاتور پره ای برای شما عزیزان داشته باشیم.

رادیاتور پره ای یا همان رادیاتور آلومینیومی

جنس بدنه این رادیاتورها از آلمینیوم خشک می باشد که به دلیل وزن سبکی که دارند بوسیله پایه های مخصوص، براحتی بر روی دیوار نصب می گردد. این رادیاتورها متشکل از چند پره می باشند که می توان نسبت به متراژ فضای مورد نظر برای تامین گرمایش مورد نیاز محیط، تعداد پره ها را اضافه یا کم کرد. این پره ها نیز قابل تعویض می باشند.

میزان تولید گرمای رادیاتور پره ای مابین ۱۰۰ الی ۱۳۵ کیلوکالری در ساعت می باشد. این آمار براساس میزان فروش، قیمت و درخواست اکثر مشتریان می باشد در صورتی که رادیاتور پره ای یا همان رادیاتور آلمینیومی با بازدهی گرمایی تا ۲۲۰ کیلوکالری در ساعت نیز در بازار وجود دارد. از معایب رادیاتورهای پره ای نسبت به رادیاتور پنلی این است که در تولید گرمای یکسان، به فضای بیشتری نیاز دارند و هنگام نصب احتمال زدگی و لب گر شدن نیز وجود دارد. از دیگر معایب این گونه رادیاتورها مصرف انرژی بیشتر برای تولید گرما، سیاه کردن دیوارهایی که بر روی آن نصب شدند، سختی در نصب و سازگار نبودن آلمینیوم با مس بکار رفته در پکیج می باشد.

رادیاتور پنلی (پانلی) یا همان رادیاتور فولادی

جنس بدنه رادیاتور پره ای از فولاد سخت می باشد، که این امر موجب مقاومت بیشتر در برابر رطوبت، زنگ زدگی و آسیب های احتمالی شده است. معیار کیفیت فولاد را گرید آن مشخص می کند و هرچه میزان گرید بیشتر باشد، جنس فولاد بهتر و مقاوم تر خواهد بود.

از مزایای رادیاتورهای پنلی یا فولادی می توان به ضریب و بازدهی حرارتی بالا، سازگاری فولاد با مس به کار رفته در پکیج که مانع از بین رفتن و خوردگی مس می شود، قیمت منسب و کم تر نسبت به رادیاتور پره ای یا آلمینیومی، عدم نیاز به هواگیری و ابعاد مناسب و اشغال فضای کم تر با توجه به محدود بودن فضای محیط، اشاره کرد.

لازم به ذکر است که برای تولید میزان گرمای مورد نیاز، هر متر رادیاتور پنلی ، ۲۰۰۰ کلیوکالری در ساعت، گرما تولید می کند. با توجه به این آمار، هر متر رادیاتور پنلی معادل با ۱۶ پره رادیاتور پره ای است که برابر با ۱۲۵ کیلوکالری می باشد.

تفاوت و مقایسه رادیاتور پنلی و پره ای

 

روش های تولید رادیاتورهای آلومینیومی

رادیاتور آلومینیومی یا پره ای با توجه به نحوه تولید خود به سه طبقه شامل رادیاتورهای آلومینیومی تمام دایکاست، رادیاتورهای آلومینیومی اکسترود و رادیاتورهای آلومینیومی دایکاست اکسترود تقسیم می شود.

رادیاتورهای آلومینیومی تمام دایکاست و دایکاست اکسترود از قابلیت کم و زیاد کردن تعداد پره ها برخوردار هستند. در مقابل تعداد پره های رادیاتورهای آلومینیومی اکسترود برای هر بلوک ثابت است و‌امکان افزایش و کاهش این تعداد وجود ندارد.

پکیج دیواری با استفاده از رادیاتور پره ای کارایی بیشتری دارد یا رادیاتور پنلی؟

با توجه به این که پکیج دیواری بسیار پرکاربرد است، این موضوع برای مصرف کنندگان بسیار مهم است که بدانند برای کارایی بیشتر این پکیج بهتر است از رادیاتور پره ای استفاده کنند یا رادیاتور پنلی؟ در پاسخ به این پرسش لازم است بدانید مبدل پکیج دیواری از جنس فلز مس ساخته شده است. این مس با آلومینیوم درون رادیاتور پره ای پدیده پیل الکترولیتی را به وجود می آورند که منجر به تولید گاز هیدروژن به شکل مداوم در داخل مدار گرمایش و رادیاتور می شود. این موضوع باعث نیاز مداوم رادیاتور پره ای به هواگیری می شود. هواگیری به صورت متداوم هم خود معایبی دارد. از جمله این که طول عمر مفید پمپ و منبع انبساط پکیج دیواری را کاهش می دهد. با توجه به توضیحاتی که داده شد به نظر می رسد رادیاتور پنلی یا همان رادیاتور فولادی سازگاری بیشتری با پکیج دیواری دارد و انتخاب مناسب تری می باشد.

اگر علی رغم توضیحات ارائه شده در خصوص سازگاری پکیج دیواری با رادیاتورهای پنلی و پره ای، همچنان در انتخاب نوع رادیاتور تردید دارید و نمی توانید تصمیم گیری کنید و یا حتی انتخاب برایتان سخت شده است، کافی است با کارشناسان ما در فروشگاه گوارنوش تماس بگیرید و از آن ها در مورد هر کدام از انواع رادیاتورها اطلاعات بیشتری کسب کنید تا با ارائه مشاوره حرفه ای شما را به بهترین شکل برای داشتن خریدی موفق راهنمایی کنند.

مزایا و معایب رادیاتور پنلی و پره ای

در این قسمت قصد داریم ویژگی های رادیاتورهای پنلی و پره ای را با یکدیگر مقایسه کنیم و مزایا و معایب رادیاتور پنلی و پره ای شرح دهیم  تا شما عزیزان تفاوت این دو را بهتر درک کنید و یک انتخاب خوب داشته باشید.

ظرفیت گرمایشی رادیاتور پنلی و پره ای:

شاید این سوال برای شما مطرح شود که آیا میزان گرمایش رادیاتور پنلی بیشتر است یا پره ای؟ میزان گرمایشی که توسط رادیاتورها تولید می گردد، بدون شک از مهم ترین و اصلی ترین فاکتورها در خرید سیستم گرمایشی می باشد. برای تخمین میزان گرمایی که رادیاتورها تولید می کنند، واحدی بنام بازده حرارتی مطرح می گردد که میزان انتقال حرارت را محاسبه می کند. به عنوان مثال رادیاتور پنلی ۱۰۰ سانتی متری برند ایساتیس تقریبا ۱۸۳۲ کیلوکاری در ساعت بازده حرارتی دارد و در مقابل رادیاتور ۱۲ پره بوتان که حدودا ۱۰۰ سانتی متر می باشد دارای بزاده حرارتی ۱۸۹۶ کیلوکاری است، پس نیجه می گیریم که رادیاتور پنلی و پره ای با سایز یکسان، بازده حرارتی یکسان دارند.

دوام و ماندگاری:

یک از فاکتورهای بسیار مهم در خرید وسایل گرمایشی، دوام، ماندگاری و طول عمر آن هاست که نمی توان ان را نادیده گرفت. همانطور که در بالا گفته شد، رادیاتورهای پنلی از جنس فولاد هستند و رادیاتورهای پره ای از جنس آلمینیوم خشک، واضح است که مقاوم فولاد نسبت به آلمینیوم در برابر زنگ زدگی، خوردگی، رطوبت و ضربه مقاومت تر میباشد به همین دلیل است که مدت زمان گارانتی رادیاتور پنلی نسبت به پره ای طولانی تر می باشد.

قابلیت تعمیر:

با توجه به طولانی بودن زمان گارانتی رادیاتورهای پنلی و پره ای، به ندرت پیش می آید که این سیستم ها درچار مشکل بشوند و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند. اما در صورت سوراخ شدن یک پره در رادیاتو پنلی، کی بایست کل رادیاتور عوض شود اما در مدل پره ای  این گونه نیست و می توان همان پره را تعمیر یا تعویض نمود.

 قابلیت کار با پکیج:

امروزه مصرف کنندگان به علت اینکه پکیج ها نسبت به موتورخانه های مرکزی دردسر کمتری دارند، بیشتر خواهان تهیه و استفاده از پکیج ها می باشند، به همین می خواهند بدانند که کدام نوع از رادیاتورها سازگاری بیشتری با پکیج ها دارند. همانطور که گفته شده مبدل داخلی پکیج از فلز مس ساخته شده به همین دلیل می بایست از رادیاتورهایی استفاده شود که کمترین واکنش را با مس داشته باشد.

»خرید پکیج ایران رادیاتور

با استفاده از رادیاتورهای پره ای، آلمینیوم داخل رادیاتور پره ای با مس داخل پکیج، پدیده الکترولیتی را بوجود می آورد که به طور مداوم موجب تولید گاز هیدروژن داخل رادیاتورها می شود که این امر باعث می شود که شوفاژها دائما نیاز به هواگیری داشته باشند و باید به این نکته توجه کنید که هواگیری زیاد باعث کاهش عمر منبع انبساط و پمپ پکیج دیواری می گردد. به همین دلیل در صورت استفاده از پکیج دیواری در منزل، رادیاتورهای پنلی می تواند بهترین گزینه برای انتخاب باشند.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید پکیج مقاله زیر را مطالعه کنید:

»نکات مهم در خرید پکیج

قیمت رادیاتور پنلی و پرده ای:

قیمت رادیاتور پنلی و پره ای / قیمت یکی از فاکتورهایی که مشتریان بسیار به آن توجه دارند، که با توجه به تنوع بسیار زیاد محصول، دغدغه آن ها یک خرید مقرون به صرفه و در عین حال با کیفیت و ماندگار می باشد. در این مورد می توان گفت که قیمت رادیاتورهای پنلی به نسبت پره ای ها، بسیار مناسب تر و به صرفه تر می باشند. این برتری به علت تفاوت قیمت متریال به کار رفته در تولید این رادیاتورهاست.

چرا که قیمت فولاد نسبت به آلمینیوم بسیار پایین تر می باشد. همانطور که در بالا گفته شد؛ رادیاتور ۱۰۰ سانتی متری پره ای و پنلی را از نظر بازده حرارتی با یکدیگر یکسان هستند.

واضح است که خرید رادیاتور فولادی یا پانلی بسیار معقولانه و مقرون به صرفه تر خواهد بود. لازم به ذکر می باشد که همراه رادیاتورهای پره ای یکسری لوازم جانبی باید خریداری شود که در رادیاتورهای پنلی این گونه نیست.

زیبایی شکل ظاهری:

زیبایی و تناسب شک ظاهری رادیاتور یکی از مهم ترین معیارها برای انتخاب است. در این مورد نمی توان نظر خاصی را عنوان کرد چرا که این مورد بسیار سلقیه ای و منحصر به فرد است، اما با توجه به به ساختار رادیاتورهای پنلی که یکپارچه هستند، تناسب بیستری با ویترین خانه های مدرن امروزی دارد.لازم به ذکر است که از نظر بهداشتی، رادیاتور پنلی نسبت به پره ای آسان تر تمیز می شود. در بین برندهای موجود در بازار رادیاتورهای پنلی لورچ و بوتان از درخشندگی خاصی برخوردار هستند چرا که در ساخت آن ها از رنگ الکترواستاتیک استفاده می شود.

روش های تولید رادیاتورهای آلومینیومی

رادیاتور آلومینیومی یا پره ای با توجه به نحوه تولید خود به سه طبقه شامل راادیاتورهای آلومینیومی تمام دایکاست، رادیاتورهای آلومینیومی اکسترود و رادیاتورهای آلومینیومی دایکاست اکسترود تقسیم می شود.

رادیاتورهای آلومینیومی تمام دایکاست و دایکاست اکسترود از قابلیت کم و زیاد کردن تعداد پره ها برخوردار هستند. در مقابل تعداد پره های رادیاتورهای آلومینیومی اکسترود برای هر بلوک ثابت است و‌ امکان افزایش و کاهش این تعداد وجود ندارد.

پکیج دیواری با استفاده از رادیاتور پره ای کارایی بیشتری دارد یا رادیاتور پنلی؟

با توجه به این که پکیج دیواری بسیار پرکاربرد است، این موضوع برای مصرف کنندگان بسیار مهم است که بدانند برای کارایی بیشتر این پکیج بهتر است از رادیاتور پره ای استفاده کنند یا رادیاتور پنلی؟ در پاسخ به این پرسش لازم است بدانید مبدل پکیج دیواری از جنس فلز مس ساخته شده است. این مس با آلومینیوم درون رادیاتور پره ای پدیده پیل الکترولیتی را به وجود می آورند که منجر به تولید گاز هیدروژن به شکل مداوم در داخل مدار گرمایش و رادیاتور می شود.

 

این موضوع باعث نیاز مداوم رادیاتور پره ای به هواگیری می شود. هواگیری به صورت متداوم هم خود معایبی دارد. از جمله این که طول عمر مفید پمپ و منبع انبساط پکیج دیواری را کاهش می دهد. با توجه به توضیحاتی که داده شد به نظر می رسد رادیاتور پنلی یا همان رادیاتور فولادی سازگاری بیشتری با پکیج دیواری دارد و انتخاب مناسب تری می باشد.

اگر علی رغم توضیحات ارائه شده در خصوص سازگاری پکیج دیواری با رادیاتورهای پنلی و پره ای، همچنان در انتخاب نوع رادیاتور تردید دارید و نمی توانید تصمیم گیری کنید و یا حتی انتخاب برایتان سخت شده است، کافی است با کارشناسان ما در فروشگاه گوارنوش تماس بگیرید و از آن ها در مورد هر کدام از انواع رادیاتورها اطلاعات بیشتری کسب کنید تا با ارائه مشاوره حرفه ای شما را به بهترین شکل برای داشتن خریدی موفق راهنمایی کنند.

 

مشاوره رایگان پیش از خرید:

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید انواع رادیاتور و پکیج و اطلاع از قیمت با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی:

در مطالب فوق سعی کرده ایم بدون هیچ غرض ورزی دو مدل رادیاتور پنلی و پره ای را به صورت کامل مقایسه کنیم، این مقایسه با توجه درصد رضایت و میزان درخواست و خرید مشتریان و نظر کارشناسان و سرویس کاران رادیاتور شوفاژها صورت گرفته است. امیدوار هستیم که این مقاله در کسب اطلاعات برای شما مفید واقع شود به گونه ای که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

امروزه با توجه به اینکه اغلب مصرف کنندگان خواهان رادیاتورخای پنلی یا پانلی هستند، اکثر برندها خط تولید این نوع رادیاتور را راه اندازی کردند و با کیفیت های متفاوت راهی بازار کردندو برندهایی که در این زمینه بسیار قوی کار کرده اند عبارتند از : بوتان، ایران رادیاتور، لورچ و … می باشند. برند بوتان و ایران رادیاتور جزو بهترین رادیاتور پنلی ایرانی در حال حاضر می باشند.

با تهیه رادیاتور مورد نظر از تولید کننده معتبر دیگر خیالتان از بابت گرمایش منزل یا محل کارتان راحت می باشد. محاسبه رادیاتور پنلی برای هر منزل یکی از نکات بسیار مهم می باشد که در این زمنیه می بایست از کارشناسان خبره کمک بگیرید، فروشگاه گوارنوش پس از سال ها سابقه در زمینه فروش و نصب انواع رادیاتور و پکیج آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد. برای محاسبه رادیاتور پنلی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:

شما عزیزان می توانید برای خرید و اطلاع از قیمت رادیاتور پنلی و پره ای با بهترین برندها به فروشگاه اینترنتی گوارنوش مراجعه کنید.

»فروشگاه گوارنوش

در صفحه های اجتماعی همراه ما باشید:

پکیج دیواری برای رادیاتور پنلی و پرده ای
0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
تمام نظرات را نمایش بده