نحوه باز کردن هوزینگ دستگاه تصفیه آب

آموزش نحوه باز کردن هوزینگ فیلتر دستگاه تصفیه آب

نحوه باز کردن هوزینگ دستگاه تصفیه آب موضوعی است که برای بسیاری از افراد ساده به نظر میرسد و نیازی به آموزش نمی بینند. اما این موضوع گاهی اوقات به شکستگی قطعات و خرابی هایی در اثر بد باز کردن محفظه فیلتر آب منجر شده است. از این جهت، ما در این قسمت از مطالب آموزشی گوارنوش تصمیم داریم تا شما را با چگونگی باز کردن هوزینگ دستگاه تصفیه آب آشنا کرده تا سلامت دستگاه تصفیه آب را برایتان تضمین کنیم.

هوزینگ دستگاه تصفیه آب چیست؟

حتما بارها از نزدیک یا در عکس های مختلف، استوانه های پلاستیکی یا شیشه ای را که به رنگ آبی و سفید روی دستگاه تصفیه آب متصل هستند را دیده‌اید! این استوانه های پلاستیکی یا شیشه ای تحت عنوان هوزینگ نامیده شده و فیلترهای تصفیه آب درون آن ها قرار داده میشوند. هوزینگ ها دو محل ورود و خروج آب دارند که یکی به شیر آب متصل شده و از طرف دیگر آن آب خارج می شوند.

همان طور که ممکن است دیده باشید، معمولا یکسری از املاح آب، کف هوزینگ رسوب می کند و هرازچندگاهی باید آنها را باز کرده و تمیز نمایید. اندازه و تعداد این هوزینگ ها متفاوت است و اگر فنی نباشید احتمال این وجود دارد که دنده های هوزینگ را خراب کنید؛ بنابراین نحوه باز کردن هوزینگ دستگاه تصفیه آب برای شما الزامی می شود.

خرید انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

نحوه باز کردن هوزینگ دستگاه تصفیه آب خانگی

برای باز کردن و مجدد بستن هوزینگ دستگاه تصفیه آب لازم است ابتدا آچار مخصوص محفظه دستگاه تصفیه آب را تهیه نمایید چرا که شرکت های مختلف تولیدات متنوعی نیز دارند و در دست داشتن آچار مخصوص کار شما را بسیار راحت خواهد کرد. سپس طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • آچار مخصوص را از قسمت پایین وارد محفظه فیلتر ها کنید و تا انتها بالا ببرید. نکته ای که لازم است بدان توجه کنید این است که اگر دستگاه تصفیه شما دارای پایه نمی باشد حتما دستگاه را کمی بلند کنید تا به محفظه ها فشاری وارد نشود.
  • آچار را به گونه ای بگیرید که دسته آن سمت راست شما و زبانه پشت دندانه های محفظه فیلتر قرار بگیرد.

در این مرحله بهتر است دست چپ خود را سمت راست پایه دستگاه تصفیه نگه دارید تا حرکت نکند و سپس با دست دیگر خود آچار را به جهت عقربه های ساعت بکشید. این نکته حائز اهمیت است که فشاری که به آچار وارد می کنید موازی زمین و عمود بر محفظه یا هوزینگ فیلتر باشد.

حال ممکن است مراحل فوق را انجام دهید اما هوزینگ دستگاه تصفیه باز نشود. چه باید کرد؟

 توصیه کارشناسان گوارنوش به شما این است که شیر ورودی دستگاه تصفیه را ببندید زیرا ممکن است فشار زیادی داخل هوزینگ باشد. سپس شیر برداشت آب روی سینک را باز بگذارید تا مقداری آب تخلیه شود. سپس شیر آب را بسته و مجددا مراحل فوق را تکرار نمایید.

احتمال دیگری نیز برای باز نشدن هوزینگ تصفیه آب وجود دارد و آن رسوب گرفتگی می باشد. در چنین شرایطی باید با کمک گرفتن از یک چکش لاستیکی، ضربات آرامی را به جهت درست آچار وارد نمایید و مراحل باز کردن هوزینگ دستگاه تصفیه را تکرار کنید. دقت کنید که ممکن است به دلیل رسوب گرفتگی هوزینگ بیش از حد سفت یا حتی پوسیده شده باشد، از این رو به آرامی ضرباتی را وارد کنید.

سایر راهکارها جهت باز شدن احتمالی هوزینگ تصفیه آب

همان طور که تا اینجای مطلب مطلع شدید، سه راهکار را برای باز شدن هوزینگ دستگاه تصفیه آب ذکر کردیم اما شما می توانید از راهکارهای ذیل نیز بهره ببرید:

  • استفاده از سشوار به منظور گرم شدن پوسته هوزینگ
  • ایجاد زور زیاد بر آچار
  • وارد کردن نیرو به صورت مداوم
  • یا حتی ترکیب تمامی روش های ذکر شده فوق
  • چگونگی بستن هوزینگ دستگاه تصفیه آب
  • در این مرحله پس از آنکه هوزینگ دستگاه تصفیه را باز کردید باید شیشه یا پلاستیک آن را از لحاظ سالم بودن بررسی نمایید.
  • سپس اورینگ های آن را چک و در صورت خرابی یا زنگ زدگی تعویض نمایید.

درنهایت، فیلتر تصفیه آب را داخل شیشه یا پلاستیک هوزینگ قرار دهید و با کمک آچار مخصوصی که طبق مراحل باز کردن هوزینگ، از انتهای آن وارد کرده و بالا برده اید، خلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا سفت شود.

خرید، تعویض یا تعمیر دستگاه تصفیه آب

ما در این مطلب سعی داشتیم شما را با نحوه باز کردن هوزینگ دستگاه تصفیه آب مطلع سازیم. حال، چنانچه برای خرید یا تعویض قطعات دستگاه تصفیه آب خود به دنبال فروشگاه معتبری هستید؛ می توانید با شماره های زیر تماس گرفته و خریدی مطمئن را از فروشگاه گوارنوش تجربه کنید. همچنین میتوانید در صورت نیاز با کارشناسان ما مشاوره نیز داشته باشید.  

جهت آشمایی با نحوه تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی به لینک زیر بروید:

نحوه عیب یابی و دستگاه تصفیه آب خانگی
0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
تمام نظرات را نمایش بده