نحوه عملکرد پمپ دستگاه تصفیه آب

نحوه عملکرد پمپ دستگاه تصفیه آب

نحوه عملکرد پمپ دستگاه تصفیه آب موضوع مهمی است که در این مطلب بدان پرداخته ایم. حتما میدانید که یکی از مهمترین آلودگی هایی که میتواند جان انسان را به خطر اندازد، آلودگی مربوط به آب است. در چنین شرایطی استفاده از دستگاه تصفیه خانگی الزامی بوده چرا که ممکن است تصفیه آب شهری نیز اصولی انجام نشود و مشکل را دوچندان کند.

دستگاه های تصفیه آب با برندهای مختلفی روانه بازار شده اند که فیلتراسیون را به درستی انجام میدهند. از جمله رایج ترین دستگاه ها که در اکثر خانه ها وجود دارد، دستگاه تصفیه آب با روش اسمز معکوس است که عملکرد صحیح آن با استفاده از پمپ صورت میگیرد. این دستگاه با فیلتراسیون اصولی، آب مصرفی با کیفیتی را به شما ارائه میدهد و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد. این قطعه از دستگاه تصفیه آب خانگی از قسمت های مختلفی تشکیل شده و هریک از اهمیت خاصی نیز برخوردار شده اند.

اجزای پمپ دستگاه تصفیه خانگی

قبل از آنکه به معرفی اجزای پمپ دستگاه تصفیه آب بپردازیم، ابتدا بهتر است کمی مفهوم پمپ را برایتان شرح دهیم. پمپ به وسیله ای گفته می شود که آب را با فشار زیاد در لوله به جریان درآورده و به قسمت برقی آن نیز الکتروموتور گفته میشود. وجود این پمپ در تصفیه آب خانگی اسمزمعکوس الزامی است زیرا باید آب را با فشار زیادی از فیلترها عبور دهد.

محصول پیشنهادی» خرید پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی سی سی کی

یک دستگاه تصفیه آب خانگی از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است که همگی در عملکرد و عمر مفید تصفیه آب نقش مهمی را بازی میکنند. یکی از این مهمترین اجزا که روی سخن ما در این مطلب است، پمپ دستگاه تصفیه آب است که خود برای معکوس کردن جریان اسمز و وارد آوردن نیروی لازم برای عبور آب از فیلترها استفاده می شود. این پمپ از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از:

  • هد یا کلگی
  • بدنه
  • سیم برق
  • سوکت اتصال برق
  • پایه نگهدارنده

نحوه عملکرد پمپ دستگاه تصفیه آب به هماهنگی اجزای فوق بستگی دارد و اگر یکی از آنها با مشکل مواجه شود، بقیه اجزا نیز مختل و کیفیت آبرسانی نیز ضعیف خواهد شد. لازم به ذکر است که فروشگاه اینترنتی گوارنوش کلیه قطعات دستگاه تصفیه آب را با کیفیت و قیمتی منصفانه به شما مشتری عزیز ارائه میدهد و بدین جهت کافیست با فروشگاه ما تماس حاصل نمایید. درادامه چگونگی عملکرد پمپ دستگاه تصفیه آب ذکر شده است.

عملکرد پمپ دستگاه تصفیه آب

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، پمپ دستگاه تصفیه آب بیشتر برای دستگاه های اسمز معکوس یا به اختصار RO استفاده میشود. حتما می دانید که برای یک تصفیه آب اصولی نیاز به وجود چند فیلتر است که آب از آنها عبور کرده و آلایندگی ها و ذرات معلق آن جداسازی شوند. دستگاه تصفیه آب که زیر سینک ظرفشویی نصب می شود؛ وظیفه عبور آب از این فیلترها را دارد اما با فشار آب شهری این امر امکان پذیر نخواهد بود. به همین دلیل لازم است تا برای افزایش فشار آب و تصفیه با کیفیت از پمپ دستگاه تصفیه آب استفاده شود.

کیفیت پمپ دستگاه تصفیه آب به آرمیچر درونی آن بستگی دارد که عملکرد صحیح را مدیریت میکند. پمپ های تصفیه آبی که در بازار وجود دارند؛ باید دارای قدرت فراوان، فشار بالا، برخورداری از کمترین صدا و لرزش کم باشند. حال اگر پمپ دارای ویژگی های زیر نباشد چه مشکلی پیش خواهد آمد؟

اگر پمپ تصفیه آب بر روی دستگاه وجود نداشته باشد ممکن است اختلالات زیر رخ دهد:

  • اگر پمپ روی دستگاه تصفیه نباشد، فشار آب کاهش یافته و آب تصفیه در مقدار کم تولید خواهد شد.
  • نبود پمپ روی دستگاه تصفیه به مختل شدن عملکرد و راندمان دستگاه منجر خواهد شد که این امر هدررفت آب را به همراه دارد.

انواع پمپ دستگاه تصفیه آب در بازار کدامند؟

امروزه مدل های مختلفی از پمپ دستگاه تصفیه در بازار عرضه میشود که انواع آن بر اساس فشار به شرح زیر هستند:

  • پمپ دستگاه تصفیه  با فشار ۸۰-۱۳۰ پاسکال
  • پمپ با فشار کم
  • پمپ با فشار بسیار کم

این مدل ها نیز در برندهای مختلفی ارائه می شوند که همگی از لحاظ جهانی تایید شده هستند.

از معروف ترین برندهای پمپ دستگاه تصفیه در بازار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آکواپرو
  • سافت واتر
  • هیدون
  • C.C.K

رایج ترین ویژگی یک پمپ دستگاه تصفیه آب با برندهای فوق اینگونه است که:

  • دارای ولتاژ ۲۴-۳۶ ولت باشد
  • میزان خروجی آب ۹۰ لیتر در دقیقه باشد
  • فشار خروجی ۱۱۰-۱۵۰ پاسکال باشد
  • ابعاد ورودی پمپ ۱.۴ و ابعاد خروجی ۳.۸ داشته باشد
  • اندازه پمپ ۷*۱۰ سانتی متر باشد

خرید پمپ دستگاه تصفیه آب

گاهی اوقات ممکن است پمپ دستگاه تصفیه آب شما خراب شود یا اینکه پمپ را به صورت جداگانه خریداری کرده و سپس متوجه شده اید که میزان وات پمپ با دستگاه شما یکسان نیست. در چنین مواردی شما باید نسبت به تعمیر پمپ دستگاه تصفیه یا تعویض آن اقدام نمایید.

نکته ای که لازم است بدان توجه کنید، توجه به فاکتورهای مهمی اعم از کیفیت، میزان دبی آب خروجی و غیره می باشد که قیمت یک پمپ را متغیر میکند. همیشه خرید از فروشگاهی معتبر و جنسی با کیفیت خیال شما را از هزینه های گزاف در آینده آسوده میکند. شما مشتری عزیز میتوانید جهت خرید قطعات دستگاه تصفیه آب با کارشناسان گوارنوش تماس حاصل نمایید.

شایان ذکر است که همیشه پمپی را خریداری کنید که بتواند بالاترین فشار را برای فیلتر ممبران تهیه و عمل اسمز معکوس را به بهترین نحو ممکن انجام دهد؛ زیرا اگر پمپ دستگاه تصفیه آب عمل اسمز معکوس را به درستی انجام ندهد باعث میشود تا فیلتر ممبران هرچه زودتر خراب شود و این در کیفیت آب مصرفی شما نقش بسزایی خواهد داشت. شما عزیزان جهت اطلاع از این موضوع نیز میتوانید از راهنمایی کارشناسان ما در گوارنوش بهره مند شوید.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
2 نظرات
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
تمام نظرات را نمایش بده

مقاله بسیار مفیدی بود ممنون از سایت خوبتون، یه سوال داشتم اگر مشکلی برای پمپ پیش بیاد میتونیم خودمون رفعش کنیم؟