دستگاه تصفیه آب کلمنی

همه چیز در مورد دستگاه تصفیه آب کلمنی؛ مزایا + معایب

دستگاه تصفیه آب کلمنی که با نام دستگاه تصفیه آب رومیزی، تصفیه آب بدون برق و تصفیه آب بدون پمپ هم شناخته می شود، یکی از ساده ترین انواع دستگاه تصفیه آب  است که به راحتی نصب و‌راه اندازی می شود. این دستگاه تصفیه که ظاهری شیک و جمع و جور دارد، مناسب ترین انتخاب برای خانه های با متراژ کم می باشد و خرید آن را به کسانی که در طول سال تعداد دفعات زیادی جا به جا می شوند و به دنبال خرید دستگاهی بی دردسر هستند، پیشنهاد می کنیم.

این نوع دستگاه تصفیه آب ارزان تر و تعمیر نگهداری آن کم هزینه تر است. اما برای انتخاب دستگاه تصفیه آب کلمنی مناسب، لازم است قبل از صرف هزینه، از کیفیت آن مطمئن شوید. در همین راستا در ادامه مطلب به بررسی مزایا و معایب سیستم تصفیه آب کلمنی و جزئیات مربوط به آن پرداخته ایم تا خریدی موفق داشته باشید. بنابراین ادامه این مطلب سایت گوارنوش را از دست ندهید.

مزایا و فواید دستگاه تصفیه آب‌ کلمنی

در این بخش به مزایای دستگاه تصفیه آب کلمنی پرداخته ایم تا بتوانید از آن به عنوان راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب کمک بگیرید.

عدم نیاز به نصب

یکی از مهمترین نکات مثبت این دستگاه، عدم نیاز به نصب می باشد. این سیستم بدون صرف ساعت ها زمان به سادگی راه اندازی می شود. به این ترتیب احتیاجی به تماس با لوله کش یا کارشناسان متخصص برای وصل کردن دستگاه تصفیه آب وجود ندارد.

عدم نیاز به شیر برداشت جداگانه

یکی از مزایای خرید دستگاه تصفیه آب از نوع کلمنی این است که شیر تصفیه آب کلمنی در سینک به تنهایی برای این سیستم کافی است. در حقیقت با توجه به عدم نیاز به شیر برداشت جداگانه در این دستگاه بر خلاف تصفیه کننده های زیر سینکی، احتیاجی به سوراخ کردن سینک و نصب شیر دیگری بر روی آن وجود ندارد.

سهولت نگهداری و تعمیر

سهولت نگهداری و تعمیر دستگاه تصفیه آب کلمنی، آن را به انتخابی پرطرفدار تبدیل کرده است. چرا که خود خریدار بدون نیاز به کارشناس متخصص، سیستم را راه می اندازد و برای نگهداری آن هم به رعایت نکات خاص و پرداخت هزینه هم نیاز ندارد. بلکه فقط لازم است که فیلتر تصفیه آب کلمنی را به موقع تعویض کند .

صرفه اقتصادی

یکی از نکات مهم در مورد این تصفیه کننده، صرفه اقتصادی آن است. دستگاه تصفیه آب کلمنی، نسبت به دستگاه های تصفیه دیگر، قیمت مناسبی دارد و به لطف امکان نصب آسان، برای راه اندازی آن هم نیاز به پرداخت مبلغ وجود ندارد و در هزینه های تمام شده صرفه جویی می شود.

معایب دستگاه تصفیه آب کلمنی

پس از بررسی نکات مثبت، نوبت به شرح معایب دستگاه تصفیه آب کلمنی می رسد. با نگاهی به این سیستم تصفیه می توانیم ایرادات زیر را برای آن نام ببریم:

فیلتراسیون به صورت تک نقطه‌ای

از مهمترین ایرادات وارد بر دستگاه تصفیه آب کلمنی، می توانیم به فیلتراسیون به صورت تک نقطه ای اشاره کنیم. این نوع فیلتراسیون باعث می شود که تنها بتوانیم از شیر متصل به دستگاه استفاده کنیم و تنها از این نقطه آب برداریم.

این در حالی است که در سایر انواع دستگاه تصفیه آب ظرفیت فیلتر کردن تمام آب وجود دارد. این مسئله برای کسانی که می خواهند علاوه بر برخورداری از مزایای نوشیدن آب تصفیه شده، برای شست و شو هم از آب تصفیه استفاده کنند، مشکل ساز است. به همین دلیل خرید تصفیه آب کلمنی ایوا و سایر برندها و مدل های تصفیه کننده کلمنی را به هیچ وجه به این دسته از افراد پیشنهاد نمی کنیم.

اشغال شدن بخش زیادی از فضای روی کابینت توسط دستگاه تصفیه آب کلمنی

دستگاه تصفیه آب کلمنی، با اشغال بخش زیادی از فضای روی کابینت، تاثیر منفی را بر جذابیت دکوراسیون آشپزخانه و زیبایی فضای آن بر جای می گذارد. در صورتی که از نظر شما قرار دادن این دستگاه روی کابینت باعث کاهش جلوه محیط می شود، می توانید از دستگاه های تصفیه آب زیر سینکی استفاده کنید.

کارایی ضعیف فیلترهای تصفیه آب

یکی دیگر از مشکلات این نوع دستگاه ها، کارایی ضعیف فیلترهای تصفیه آب آن ها نسبت به نم‌ونه های چند مرحله ای و زیر سینکی می باشد. به همین دلیل هم این دستگاه ها نمی توانند به طور کامل آلاینده ها را حذف کنند و صرفا املاح درشت و رسوبات را از آب جدا می کنند. بنابراین ممکن است آب آشامیدنی به دست آمده از این دستگاهِ بدون مخزن و پمپ، با توجه به استاندارد جهانی بهداشت، کاملا پاکیزه و سالم نباشد. ضمنا این دستگاه پک کامل فیلتر تصفیه آب را هم ندارد و قادر نیست سختی آب را به حد استاندارد آن برساند.

حجم پایین ذخیره آب روزانه

آخرین مشکل دستگاه تصفیه آب کلمنی را می توان مربوط به حجم پایین ذخیره آب روزانه دانست. به طوری که این دستگاه تصفیه آب توانایی ذخیره آب مورد نیاز خانوارهای چند نفره را ندارد و پاسخگوی نیاز آن ها نیست. ضمنا اگر مصرف روزانه آب آشامیدنی در خانه شما نسبت به میزان متوسط بالاتر باشد، با مشکل مواجه خواهید شد. چرا که این دستگاه در طول روز نهایتا قادر به پاکسازی ۸ تا ۱۰ لیتر آب  است. این در حالی است که دستگاه های زیر سینک تا ۲۰۰ ال ۲۵۰ لیتر آب را مطابق با استاندارد جهانی تصفیه می کنند که  تفاوت قابل توجهی است.

نحوه فیلتراسیون در دستگاه تصفیه آب کلمنی

تا این جا با مزایا و معایب این دستگاه آشنا شدیم. در این قسمت می خواهیم با نحوه فیلتراسیون در دستگاه تصفیه آب کلمنی آشنا شویم. با توجه به این که این دستگاه فقط یک فیلتر دارد، بر خلاف سیستم های تصفیه آب زیر سینکی در ۶ تا ۸ مرحله آب را تصفیه نمی کند و آن را در یک مرحله پاکسازی می کند.

لازم به ذکر است که فیلتر به کار رفته در این دستگاه  از نوع سرامیکی می باشد و مانند سایر سیستم های آب شیرین کن خانگی، عمر مفید مشخصی دارد که به این معنی است که باید در زمان مشخصی تعویض شود. این فیلتر به طور میانگین بین ۶ ماه تا ۱ سال عمر می کند و در طول شبانه روز حجم کمی آب را تصفیه می نماید.

برای خرید انواع فیلتر کلیک کنید:

https://govarnosh.ir/product-category/water-purification-filter/

لازم به ذکر است که این نوع فیلتر فقط گل و لای، گرد و غبار و رسوبات و  برخی مواد آلی را از آب حذف می کند و با استفاده از لایه کربنی خود،  به حذف مواد شیمیایی و سمی از قبیل کلر و آفت کش ها نیز کمک می نماید. فیلتر کربن فعال به کار رفته در این دستگاه از پوسته نارگیل ساخته می شود و سرعت عبور آب از آن بسیار پایین است و در نتیجه نسبت به تصفیه آب های برقی و زیر سینکی، مدت زمان بیشتری برای تصفیه آب توسط این دستگاه نیاز است.

همچنین رسوبات خارجی نیز در فیلتر سرامیکی تصفیه کلمنی رسوب می کند و باید حداقل ماهی یک بار تمیز شود. در غیر این صورت انگل ها، میکروارگانیسم ها و باکتری ها در آن جمع می شوند و کیفیت و سلامت آب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

خرید دستگاه تصفیه آب کلمنی

در این مطلب توضیحاتی را در مورد دستگاه تصفیه آب کلمنی ارائه دادیم و سعی کردیم با نگاهی بی طرف مزایا، معایب و ویژگی های آن را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم قصد خرید دستگاه تصفیه آب کلمنی را دارید و یا میخواهید اطلاعات بیشتری را در مورد این نوع تصفیه کننده ها به دست آورید، کافی است که با کارشناسان ما در گوارنوش در ارتباط باشید.

مجموعه ما شما عزیزان را راهنمایی می کند تا بهترین دستگاه تصفیه آب را برای نوشیدن آب کاملا سالم و پاکسازی شده که عاری از هر گونه مواد معدنی و املاح مضر و همچنین هر نوع آلاینده است، خریداری کنید. ضمنا می توانید برای استعلام دستگاه تصفیه آب کلمنی به سایت فروشگاه گوارنوش مراجعه فرمایید. از همراهی شما تا پایان این مقاله ممنون و  سپاسگزاریم.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
تمام نظرات را نمایش بده