عکس راه های تشخیص دستگاه تصفیه آب تقلبی از اصل و اورجینال

نحوه تشخیص دستگاه تصفیه آب خانگی تقلبی از اصلی

همانطور که در مقالات قبل گفته شد، انتخاب و خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی مستلزم تحقیق و کسب اطلاعات تخصصی در این زمینه است. چرا که در حال حاضر بسیاری از افراد سودجو در بازار از عدم اطلاع مشتریان سوء استفاده کرده و دستگاه های تقلبی و متفرقه را جای دستگاه اصل و اورجینال به فروش می‌رسانند. در این مطلب قصد داریم راه و روش های تشخیص دستگاه تصفیه آب تقلبی از اصل را جهت آگاهی بیشتر شما عزیزان بیان کنیم.

عوامل مهم در تشخیص دستگاه تقلبی از اصل و اورجینال

پیشنهاد می‌کنیم قبل از خواندن این مقاله برای آشنایی بیشتر با دستگاه تصفیه آب و نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه آب، مقالات راهنما و نکات مهم در انتخاب دستگاه تصفیه آب را مطالعه کنید. اگر پیش از خرید هرگونه دستگاه تصفیه آب نهایت دقت را داشته باشید، بی شک بهترین انتخاب را خواهید داشت. در این مقاله عوامل مهم در تشخیص دستگاه تصفیه آب تقلبی از اصل عنوان شده و توضیح مختصری برای هر کدام از عوامل داده‌ایم. در نظر داشتن این عوامل در انتخاب یک دستگاه تصفیه آب خانگی اصل و معتبر به شما عزیزان کمک می کند. موارد گفته شده به شرح زیر هستند:

گارانتی و اصالت کالا

در حال حاضر می‌توان گفت خرابی برای هر دستگاهی است و دیر یا زود ممکن است دستگاه تصفیه خراب شود. مهم ترین عامل در تشخیص دستگاه تصفیه آب تقلبی از اصل، دقت به داشتن گارانتی و اصالت کالاست تا از بابت خرابی و مشکلات آسوده خاطر باشید. برای اینکه یک کالا شامل گارانتی باشد می‌بایست به نمایندگی یا فروشگاه معتبر مراجعه کنید که این انتهای کار نیست.

تعداد مراحل تصفیه دستگاه

دستگاه‌های اصل و اورجینال دارای ۵ الی ۱۰ مرحله هستند که در واقع دستگاه های در حال حاضر تا ۶ مرحله هستند، چرا که تصفیه آب تا مرحله پنجم تکمیل می‌شود و در مراحل بعدی کیفیت آن افزایش می‌یابد. بدین صورت که آب پس از تصفیه کامل، کمی تلخ شده و تمام مواد معدنی و املاح مورد نیاز برای بدن انسان را از دست می‌دهد. به همین علت پس از مرحله چهارم، یک فیلتر پست کربن جهت بهبود طعم و رفع تلخی و یک فیلتر مینرال یا همان مواد معدنی برای تامین املاح معدنی مورد نیاز، قرار می‌گیرد. دیگر فیلترها مانند قلیایی یا فرابنفش صرفا جهت افزایش کیفیت بیشتر به دستگاه اضافه خواهد شد. در واقع بهتر است بگوییم دستگاه های اصل قابلیت ارتقا تا ۱۰ مرحله را دارند.

روش تصفیه آب دستگاه تصفیه آب

از دیگر عوامل مهمی که در تشخیص دستگاه تصفیه آب تقلبی از اصل و اورجینال آن بسیار موثر است، نوع روش تصفیه آب می‌باشد. دستگاه های تصفیه آب اصل می‌بایست از روش اسمز معکوس RO برای تصفیه و خالص کردن آب استفاده کنند. اگر با چگونگی تصفیه آب به روش اسمز معکوس reverse osmosis  آشنایی ندارید روی لینک قبل کلیک کنید. دستگاه تصفیه آب اصل دارای ۶ الی ۱۰ عدد فیلتر، پمپ، سوئیچ های فشار بالا و فشار پایین، یک ورودی از آب شهری و دو خروجی که یکی به شیر برداشت تصفیه آب و دیگری به فاضلاب شهری وصل میشود و علاوه بر این دارای ترانس نیز می باشد.

عملکرد دستگاه تصفیه آب

از دیگر موارد مهمی که در تشخیص دستگاه تقلبی از اصل باید توجه کنید، نحوه عملکرد دستگاه تصفیه آب است. منظور از چگونگی عملکرد این است شما می بایست اطمینان حاصل کنید که دستگاه دارای فیلتر ممبران در مرحله چهارم و داشتن حداقل ۶ مرحله تصفیه می باشد. برای اطمینان از عملکرد، روش و مراحل تصفیه آب حتما نقطه شروع تصفیه تا پایان را چک کنید. از مهم ترین عوامل در چک کردن این مورد مهم، وجود لوله کشی پساب به مسیر آب فاضلاب است. در صورت نبود این لوله کشی، دستگاه تقلبی است. این مورد در اصل تکمیل کننده‌ی روش تصفیه آب می‌باشد. در تصویر زیر اتصالات واضح نشان داده شده است. برای درک بهتر این موضوع می توانید مطلب زیر را مطالعه کنید.

نصب و راه اندازی دستگاه تصفیه آب

نحوه اتصال دستگاه تصفیه آب به لوله کشی

میزان و کیفیت تصفیه آب

از دیگر عوامل بسیار مهم در این امر، اطمینان از تصفیه کامل آب با کیفیت مطلوب است، یکی از راه‌هایی که می توانید تشخیص دهید که آب به خوبی تصفیه شده است یا نه، استفاده از دستگاه سنجش سختی آب است؛ برای اطلاع از سختی آب ابتدا قبل از نصب دستگاه از کارشناس درخواست کنید که سختی آب منطقه شما را اندازه گیری کند و پس از نصب و راه اندازی دستگاه این کار را انجام دهد. سختی آب پس از تصفیه می بایست ۸۰ الی ۹۰ درصد کاهش یافته باشد، در غیر این صورت دستگاه نصب شده، تقلبی و بدون کیفیت است. بنابراین به هیچ عنوان بدون تضمین کاهش سختی و املاح مضر، دستگاه تصفیه آب را خریداری نکنید. سوالی که ممکن است مطرح شود این است که اگر پس از مدتی کیفیت آب تصفیه شده کاهش یابد چه خواهد شد؟ این اتفاق بسیار نادر است چرا که دستگاه اگر مشکلی داشته باشد همان روز اول پس از نصب نمایان می شود. به همین دلیل است که در ابتدای مقاله به این نکته اشاره کردیم که برای خرید محصول به فروشگاه معتبر مراجعه کنید و از گارانتی و اصالت کالا مطمئن شوید.

آیا به مشاوره رایگان پیش از خرید نیاز دارید؟

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی و خانگی و اطلاع از قیمت با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

معتبر ترین برندهای تصفیه آب تایوانی

 همان طور که میدانید در مقالات پیشین گوارنوش در مورد بهترین و معتبر ترین دستگاه تصفیه آب خانگی صحبت کردیم. میدانید. در واقع برندهای مختلفی در زمینه تصفیه آب فعالیت دارند که این موضوع شناسایی دستگاه اصل از تقلبی را کمی دشوار کرده است.

در برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب از تکنولوژی اسمز معکوس جهت تصفیه آب استفاده می‌شود که پیش از این مفصل در مورد این فرآیند توضیحاتی را ارائه داده‌ایم. سیستم اسمز معکوس که فرآیند تصفیه در بیشتر دستگاههای تصفیه آب خانگی است، موجب افزایش کیفیت آب شده و املاح و آلاینده هایی که سختی آب را به همراه دارند؛ حذف کرده است. برخی از معتبر ترین برندهای دستگاه تصفیه آب عبارتند از:

۱-سافت واتر: این دستگاه جزو برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب است و دارای فیلترهای ۶ مرحله ای می‌باشد.

۲-سی سی کا: این دستگاه دارای انواع استانداردهای معتبر جهانی است که با پشتیبانی مادام العمر در فروشگاه اینترنتی گوارنوش ارائه می‌شود. لازم به ذکر است که حین خرید این دستگاه به عبارت حک شده C.C.K بر روی تمامی قطعات و اتصالات، توجه کنید

۳-آکواپرو: این دستگاه ساخت کشور تایوان و تحت لیسانس آمریکا است. دستگاه آکواپرو مشخصات و مزایای بسیاری دارد که در نهایت می تواند آب سالم و گوارایی را برای نوشیدن مهیا کند.

برندهای دیگری نظیر ایزی ول، لان شان، تکومن، کنت، کووی، هیوندای، فلاکستک و غیره نیز دارای بالاترین کیفیت هستند. توجه داشته باشید که تمامی برندهای معتبر، نشانی و مشخصات یک دستگاه اصل و اورجینال را دارند که شما با کمی دقت می‌توانید آن ها را مشاهده کنید و دستگاه تقلبی را از اصل و اورجینال آن تشخیص دهید.

مشخصات دستگاه تصفیه آب اورجینال

شما با مراجعه به یک فروشگاه معتبر میتوانید تا حد زیادی از اصل بودن دستگاه تصفیه آب اطمینان حاصل کنید. یک دستگاه تصفیه آب اورجینال همراه با یک شیر آب مدرن با روکش کروم به مشتری ارائه می‌شود. همچنین مخزن یک دستگاه اورجینال به صورت سه لایه و آنتی باکتریال تواید می‌شود تا امکان رشد باکتری، جلبک و میکروب در آن صفر باشد.

سخن آخر:

در این مقاله تمام موارد مهم در تشخیص دستگاه تصفیه آب تقلبی از اصل گفته شد که شما عزیزان می‌بایست قبل از خرید با این موارد کاملا آشنا شده باشید تا بهترین خرید و انتخاب را انجام دهید. فروشگاه گوارنوش با بیش از ۱۰ سابقه در زمینه تامین، تولید و فروش دستگاه تصفیه آب اصل و اورجینال نیاز شما عزیزان را بررسی کرده و با ۶ سال خدمات پس از فروش این اطمینان را به شما می‌دهد که محصول اصل و اورجینال را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید:برای اطلاع از محصولات جدید و تخفیفات دوره ای گوارنوش صفحه اینستاگرام فروشگاه را دنبال کنید. 

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
6 نظرات
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
تمام نظرات را نمایش بده

ممنون از مقاله خوبتون عالی و تکمیل بود

سلام جنس فیلترها چقدر میتونه تو تشخیص دستگاه تصفیه آب تقلبی از اورجینال موثر باشه؟

سلام مقاله ای که نوشتید خوب بود اما میتونست کامل تر باشه، نکات ریزتر رو هم بگید ممنونم