دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس

دستگاه تصفیه آب چیست؟ قیمت خرید + کاربرد و نحوه کار

امروزه همزمان با رشد روز افزون جمعیت، آلودگی انسانی و صنعتی افزایش یافته و موجب کاهش کیفیت آب آشامیدنی حتی در مناطقی که دارای آب سالم و گوارا بوده اند، شده است. افزایش آلودگی موجب نفوذ نیترات به فاضلاب های انسانی و بالارفتن آلودگی بسیاری از منابع آبی و لایه های مختلف خاک می‌گردد. آب سالم یکی از نیازهای اساسی بدن انسان است که بدون آن، امکان زنده ماندن بیش از چند روز وجود نخواهد داشت که در حال حاضر برای سالم‌سازی آب ها از دستگاه های تصفیه آب خانگی، دستگاه تصفیه کننده آب صنعتی یا نیمه صنعتی استفاده می‌شود. در این مقاله اطلاعاتی در مورد دستگاه تصفیه آب، فیلتر تصفیه آب، کاربرد و نحوه عملکرد آن در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

دستگاه تصفیه آب چیست‌؟

دستگاه تصفیه آب به سیستم هایی اطلاق می‌گردد که با بهره گیری از بهترین روش‌های تصفیه، به جداسازی ذرات معلق، آلودگی ها و آلاینده های شیمیایی می‌پردازد. در واقع به هر نوع سیستمی که هر مقدار از این ذرات و آلودگی‌های موجود در آب را حدف نماید، دستگاه تصفیه آب گفته می‌شود. این دستگاه، تقریبا ۹۰ درصد آلودگی‌ها اعم از میکروب‌ها، رسوب، انواع پاتوژن ها، کلر و مواد معدنی را از بین می‌برد و در نتیجه آب سالمی که برای نوشیدن ضرری ندارد؛ آماده استفاده می‌گردد. عمل تصفیه آب، توسط سیستم های کوچک خانگی و همچنین سیستم‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر همانند دستگاه های صنعتی و تصفیه خانه های آب شهری، انجام می‌گیرد. اگر اطلاعات کاملی در زمینه‌ تصفیه آب ندارید، پیشنهاد می‌کنیم؛ ابتدا مقاله چرا آب تصفیه شده را مطالعه کنید.

دستگاه تصفیه آب

کاربرد دستگاه تصفیه آب

دستگاه های تصفیه آب در ابعاد و اشکال مختلف و متفاوتی تولید و عرضه می شود. این دستگاه ها علاوه بر حذف همه ناخالصی های موجود توسط فیلتر های تصفیه، تمام مواد معدنی و مفید را نیز حذف می‌کنند.

این کار به دو روش صورت می گیرد:

اسمز معکوس شبیه به یک فیلتر عمل می‌کند. به این صورت که بجای استفاده از محیطی برای جذب آلودگی، تمامی ذرات آب را توسط یک غشای نیمه تراوا (توسط فیلتر ممبران “membrane” به معنای “غشاء”) حذف می‌کند.

در روش تقطیر، آب را به نقطه جوش می رسانند تا آب تبخیر شود سپس بخار حاصل از تبخیر را حبس می‌کنند. بخار حاصل شده، به عنوان آب تصفیه شده و خالص، نگهداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: سرطان زا بودن دستگاه تصفیه آب خانگی

آب قابل شرب

آب های تصفیه شده به دو روش فوق (امز معکوس و تقطیر) عاری از مواد معدنی نظیر کلسیم، پتاسیم، k، کلرید، منیزیم، مس، روی، کروم، آهن و غیره هستند. در صورتی که بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی: “آب قابل شرب باید دارای حداقل مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان باشد” چرا که برای سلامت انسان بسیار ضروری می‌باشند.

حال با نوشیدن آب عاری از مواد معدنی چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اول اینکه این گونه آب ها اسیدتر هستند و در صورت مصرف ماده اسیدی، بدن شما مجبور می شود که از مواد معدنی موجود در دندان و استخوان های شما تغذیه کند تا زمینه تشکیل بی کربنات فراهم شود و این اسید در داخل بدن خنثی شود. هنگامی که مایعات اسیدی موجود در بدن شما به نسبت مایعات قلیایی بیشتر باشد، رادیکال های آزاد بیشتر ی تولید می شوند که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند چرا که سلول های سرطانی در محیط های اسیدی تر تولید و رشد پیدا می کنند.

دستگاه تصفیه آب

هدف از خریدن دستگاه تصفیه آب چیست؟

اگر می خواهید بدانید که هدف از خریدن دستگاه تصفیه آب چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که استفاده از این دستگاه، منجر به کاهش میزان املاح ناسالم و آلوده در آب آشامیدنی شده و سطح PH آب را افزایش می دهد. این موضوع باعث می شود که آبی سالم و یونیزه قلیایی داشته باشید که خواص بسیاری را برای بدن به ارمغان می آورد. نوشیدن این آب، خواص آنتی اکسیدانی یا ضد سرطانی بسیاری را برای بدن به دنبال دارد که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

پیشگیری از ابتلا به بیماری های حاصل از مصرف آب آلوده

نوشیدن آب آشامیدنی سالم منجر به  پیشگیری از ابتلا به بیماری های حاصل از مصرف آب آلوده می گردد. از جمله مشکلات رایج حاصل از آب شهری ناسالم، سنگ کلیه است که فرد در اثر وجود گل و لای، شن و ماسه، رسوبات و املاح با اندازه بزرگتر از ۵ میکرون در آب، به آن مبتلا می شود. این املاح در فنجان چای و کتری آب جوش ته نشین می شوند و تنها راه جلوگیری از ورود آن ها به آب آشامیدنی استفاده از یک دستگاه تصفیه آب مناسب است. همچنین وجود آلومینیوم در آب آشامیدنی، در بلند مدت منجر به آلزایمر زودرس می شود. این بیماری تقریبا غیر قابل درمان است و با تصفیه آب از املاح مضر، احتمال ابتلا به آن به کمترین میزان می رسد.

حذف مواد شیمیایی از آب شهری

دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند به خوبی در حذف مواد شیمیایی از آب شهری موثر واقع شود و خطرات ناشی از آن را به حداقل برساند. توجه داشته باشید که این مواد می توانند منجر به تولد نوزادان بیمار شوند و بر DNA افراد هم اثر منفی و غیر قابل جبرانی را بر جای بگذارند. خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از بروز بیماری های پیش زمینه ای در نوزادان جلوگیری می کند. ضمنا میزان ایمنی زنان باردار را هم افزایش می دهد.

بیشتر بدانید: روش کشت هیدروپونیک

تصفیه آب آشامیدنی از نیترات

یکی از مواد محلول بسیار مضر برای انسان، نیترات است که در صورت ورود به بدن به نیتریت تبدیل می شود و منجر به کاهش قابل توجه میزان اکسیژن در خون فرد می شود. این موضوع سیستم عصبی بدن را با اختلال مواجه می سازد و ممکن در خردسالان باعث مرگ و میر شود. به طوری که تعداد زیادی از نوزادان در هنگام تولد و تا سال اول زندگی خودشان به سبب کاهش میزان اکسیژن خون جانشان را از دست می دهند. بر همین اساس تصفیه آب آشامیدنی از نیترات یکی از مهم ترین اهداف و ضرورت های خرید دستگاه تصفیه اب محسوب می شود.

بیشتر بدانید: آیا دستگاه تصفیه آب نیترات موجود در آب را از بین می برد؟

کاهش میزان سختی آب اشامیدنی

یکی دیگر از علل مهم استفاده از دستگاه تصفیه آب، کاهش میزان سختی آب اشامیدنی است. این موضوع هم برای سلامت انسان ها و هم برای سلامت موجودات داخل اکواریوم حائز اهمیت می باشد. سختی آب استاندارد برای آکواریوم آب شیرین، عددی بین ۰ تا ۳۰  و برای اکواریوم آب شور نزدیک به صفر یعنی آب مقطر بوده. همچنین برای حفظ سلامت بدن انسان هم، این عدد بین ۳۰ الی ۹۰ می باشد. لازم به ذکر است که آب مورد استفاده در دستگاه های اسپرسو ساز هم باید سختی کمتر از عدد ۵۰ داشته باشند.

آیا به مشاوره رایگان پیش از خرید نیاز دارید؟


مزایا و معایب استفاده از دستگاه تصفیه آب

مزایا و فواید استفاده از دستگاه تصفیه آب بسیار زیاد است و این مزایا می‌تواند از جنبه‌های مختلف سلامتی، رفاه و محیط زیست مورد بررسی قرار گیرد که برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از آب تصفیه شده عبارتند از:

  • جلوگیری از بیماری‌های ناشی از مصرف آب آلوده: دستگاه‌های تصفیه آب می‌توانند طیف گسترده‌ای از آلاینده‌های آب را از جمله باکتری‌ها، ویروس‌ها، انگل‌ها، مواد شیمیایی، فلزات سنگین و مواد رادیواکتیو حذف کنند. این امر می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از مصرف آب آلوده مانند اسهال، وبا، هپاتیت، مسمومیت غذایی، سرطان و سایر بیماری‌ها را کاهش دهد.
  • بهبود طعم و بوی آب: دستگاه‌های تصفیه آب می‌توانند طعم و بوی آب را بهبود ببخشند که این امر به‌دلیل حذف مواد شیمیایی و آلاینده‌هایی است که می‌توانند باعث ایجاد طعم و بوی نامطبوع در آب شوند.
  • کاهش مصرف انرژی: دستگاه‌های تصفیه آب معمولاً از انرژی کمتری نسبت به سایر روش‌های تصفیه آب مانند جوشاندن یا استفاده از بطری‌های آب استفاده می‌کنند که می‌تواند به کاهش مصرف انرژی و حفظ محیط زیست کمک زیادی کند.
  • کاهش هزینه‌ها: دستگاه‌ تصفیه آب در مقایسه با سایر روش‌های تصفیه آب در طول زمان می‌توانند هزینه‌های کمتری داشته باشند که معمولا به دلیل حذف نیاز به خرید بطری‌های آب و سایر روش‌های تصفیه آب است.

علاوه‌بر مزایای ذکر شده، استفاده از دستگاه تصفیه آب می‌تواند به بهبود سلامت پوست و مو، افزایش انرژی و بهبود عملکرد کلی بدن نیز کمک کند. در نهایت تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا از دستگاه تصفیه آب استفاده کنید یا خیر یک تصمیم شخصی است. با این حال مزایا استفاده از دستگاه تصفیه آب بسیار زیاد است و می‌تواند به بهبود سلامتی و رفاه شما کمک کند. همچنین عوارض استفاده از دستگاه تصفیه آب نیز بسیار کم است و معمولاً قابل کنترل هستند، بنابراین با خیال راحت می‌توانید از این محصول نهایت بهره را ببرید.

نحوه کار دستگاه تصفیه آب

عنصر آب به دلیل داشتن ساختار مولکولی به هنگام گردش و چرخش در طبیعت (چرخه آب) بسیار از مواد مضر را در خود حل می کند. هنگامی که آب وارد سیستم‌های تصفیه آب شهری می‌شوند، بخش عظیمی از این آلودگی ها و ناخالصی ها از آب حذف می‌شود. اما تمامی این مواد از آب حذف نشده و در طول مسیر خود به دلایل مختلف از جمله سیستم های لوله کشی قدیمی و زنگ زده مقداری ناخالصی به خود جذب می کند. برای رفع این آلودگی ها که گاهی خاصیت اسیدی آب را افزایش می‌دهند باید از دستگاه های آب شیرین کن استفاده کرد. دستگاه های آب شیرین کن انواع مختلف با کاربرد‌های متفاوت دارند که معمولترین آن‌ها دستگاه تصفیه آب خانگی است.

دستگاه تصفیه آب انواع مختلفی دارد که معروف ترین و پرکاربردترین آن ها، دستگاه های آب شیرین کن با روش اسمز معکوس RO می‌باشد. برای آگاهی از نحوه کار و عملکرد این دستگاه ها ابتدا می‌بایست از عملکرد تک تک فیلترهای این دستگاه را مطلع شویم. البته با توجه به اینکه هر کدام از دستگاه‌های آب شیرین کن طی ۴ الی ۶ مرحله آب را تصفیه می‌کنند، تعداد فیلتر های هر دستگاه متفاوت است. در این مقاله تمامی قطعات و مراحل یک دستگاه را شرح می‌دهیم.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه تصفیه آب

دستگاه آب شیرین کن خانگی و نیمه صنعتی از قطعات و قسمت هایی تشکیل شده‌اند که هر کدام وظیفه خاص به خود را دارند. هر کدام از بخش ها می‌بایست وظیفه‌ی خود را به درستی ایفا کند تا دستگاه به خوبی عمل کند. در ادامه به معرفی اجزای تشکیل دهنده دستگاه تصفیه آب و شرح وظایف آنها پرداخته‌ایم.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه تصفیه آب
اجزای تشکیل دهنده و قطعات دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

پایه یا شاسی دستگاه تصفیه آب:

تمامی قطعاتدستگاه بر روی پایه یا شاسی قرار می‌گیرند. اما ممکن است برخی دستگاه ها بدون پایه باشند.

پایه و شاسی دستگاه اسمز معکوس
انواع پایه و شاسی تصفیه آب خانگی

مخزن ذخیره آب تصفیه شده:

  مخزن جهت نگهداری آب تصفیه شده در کنار دستگاه تصفیه قرار می‌گیرد.

انواع مخزن ذخیره تصفیه آب

شیر برداشت تصفیه آب:

آب تصفیه شده توسط دستگاه از طریق شیر برداشت ظرفشویی مخصوص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیر برداشت دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس
انواع شیر برداشت تصفیه آب

» نحوه تعمیر و تعویض شیر برداشت

بست فاضلاب:

از این قطعه جهت فیکس کردن شلنگ خروجی و هدایت پساب به فاضلاب استفاده می‌شود.

بست فاضلاب تصفیه آب خانگی
بست فاضلاب دستگاه تصفیه آب

هوزینگ دستگاه تصفیه آب:

هوزینگ ها محل قرارگیری فیلترهای پیش تصفیه هستند که به صورت شفاف یا مات ارائه می‌شود.

هوزینگ دستگاه تصفیه آب
انواع هوزینگ تصفیه آب

اتصالات تصفیه آب:

اتصالات موجب برقراری ارتباط میان بخش ها و قطعات مختلف دستگاه می‌شود.

انواع اتصالات در دستگاه تصفیه آب

سوییچ فشار پایین:

این قطعه جهت کنترل جریان آب ورودی به دستگاه و خاموش کردن آن به هنگام قطع آب شهری به کار گرفته شده است.

سوییچ فشار بالا:

این قطعه میزان آب تصفیه شده را تنظیم و پس از تولید آب کافی دستگاه را خاموش می‌کند.

شیر برقی تصفیه آب:

این برای باز کردن جریان آب به هنگام روشن بودن دستگاه و مسدود کردن جریان آب شهری در زمان خاموش شدن دستگاه به کار می‌رود.

آداپتور:

از آداپتورها برای ایجاد و تبدیل جریان برق متناوب با ولتاژ ۲۲۰ ولت به جریان برق مستقیم با ولتاژ ۲۴، ۳۲، ۳۶ و ۴۸ کاربرد دارد.

دستگاه تصفیه آب
آداپتور و پمپ سیستم تصفیه آب

پمپ تصفیه آب:

پمپ ها در تصفیه آب خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی وظیفه تامین فشار لازم برای ممبران جهت ایجاد فرآیند اسمز معکوس را دارند.

قطعه محدودکننده فاضلاب:

این قطعه موجب کاهش میزان جریان خروجی پساب می‌شود که انواع مختلفی نیز دارد. برای تهیه و خرید قطعه محدودکننده به فروشگاه گوارنوش مراجعه کنید.

قطعه محدودکننده دستگاه تصفیه آب خانگی

گیج فشار تصفیه آب:

گیج فشار میزان فشار داخل فیلتر تصفیه آب ممبران را نمایش داده و همچنین جهت عیب یابی و کنترل دستگاه به کار می‌رود.

گیج فشار دستگاه تصفیه آب
گیج فشار تصفیه آب خانگی

بست نگهدارنده فیلتر:

بست یا گیره برای کنار هم قرار دادن و اتصال فیلترهای خطی تصفیه آب کاربرد دارد.

شیر میکس یا شیر تنظیم کننده املاح آب:

این قطعه جهت کنترل TDS یا همان سختی آب و بهبود مزه و طعم مورد استفاده قرار می‌گیرد. »معرفی و خرید شیر میکس

سه راه استیل:

از سه راه استیل برای ایجاد انشعاب از لوله کشی شهری برای دستگاه استفاده می‌شود.

شیر ورودی تصفیه آب:

این قطعه برای کنترل و دریافت آب شهری به دستگاه کاربرد دارد.

قطعات دستگاه تصفیه آب

  • شیر ورودی
  • اتصالات پلاستیکی کوئیک فیتینگ
  • هوزینگ ها
  • شاسی دستگاه
  • ترانس
  • پمپ
  • شلنگ
  • گیج فشار روغنی
  • هوزینگ ممبران
  • فیلتر های تصفیه آب مرحله ۱ تا ۶
  • شیر تصفیه آب
  • مخزن تحت فشار

انواع فیلتر‌های دستگاه تصفیه آب

شناخت انواع فیلتر‌های دستگاه تصفیه آب قبل از خرید دستگاه تصفیه آب بسیار مهم است و به شما کمک می کند که اطلاعات کافی در خصوص وظیفه و زمان تعویض فیلترهای تصفیه آب به ترتیب  و تایم سرویس دوره ای آن ها را به دست آورید. در ادامه هر یک از این فیلترها مورد بررسی قرار گرفته است.

فیلتر پلی پروپیلن

این فیلتر شبیه به پنبه فشرده ای است که داخل یک هوزینگ شفاف قرار گرفته است. وظیفه فیلتر پلی پروپیلن حذف املاح درشت مثل گل و لای، شن و ماسه، زنگ لوله و به طور کلی  ذرات معلق با اندازه بزرگتر از ۵ میکرون است.

فیلتر کربن اکتیو گرانول

این فیلتر از پوسته نارگیل ساخته شده است و کاملا گیاهی محسوب می شود. با استفاده از این فیلتر دستگاه تصفیه آب کلر موجود در آب به طور کامل از طریق آزادسازی یون مثبت و منفی حذف می شود. برای خرید نمونه اورجینال  فیلتر کربن اکتیو گرانول پیشنهاد می کنیم سفارش خود را در فروشگاه اینترنتی گوارنوش ثبت نمایید.

فیلتر کربن بلاک

این فیلتر مرحله آخر از سه فیلتر پیش تصفیه محسوب می شود که وظیفه دارد کلرامین که مواد جانبی کلر هستند را از آب جدا کند. عملکرد دیگر فیلتر کربن بلاک پاکسازی آب از املاح درشت رد شده از فیلتر پلی پروپیلن است. این کار باعث می شود که لایه های ممبران پر نشود و عمر مفید آن هم کاهش پیدا نکند. برای اطلاع از قیمت فیلتر تصفیه آب تایوانی با کارشناسان ما در گوارنوش تماس بگیرید.

فیلتر ممبران اسمز معکوس

این فیلتر، قلب اصلی دستگاه تصفیه آب به شمار می رود و املاح مضر موجود در آب آشامیدنی را که تا ابعاد ۰,۰۰۰۱ میکرون هستند، از آب حذف می کند و به این ترتیب سختی آب را تا حد استاندارد کاهش می دهد. آرسنیک، آلومینیوم، نیترات، فلوراید، نیترات و زنگ آهن از مهمترین ذراتی هستند که توسط فیلتر ممبران اسمز معکوس  از آب حذف می شوند.

فیلتر پست کربن خطی

این فیلتر، آب شور را به آب شیرین تبدیل می کند و طعم، رنگ و بوی آن را تا حد قابل توجهی بهبود می بخشد. لازم به ذکر است که برای ساخت فیلتر پست کربن خطی هم از پوسته نارگیل استفاده شده است. توجه داشته باشید که صورتی که بعد از گذشت مدت زمانی، در آب خروجی از دستگاه تصفیه آب خانگی خود احساس تلخی نمودید، به احتمال بالا فیلتر پست کربن شما اشباع شده است و لازم است که تعویض شود. برای خرید انواع فیلتر تصفیه آب صنعتی و خانگی به سایت ما سر بزنید.

فیلتر مینرال

این فیلتر بعد از تصفیه آب، املاح مفیدی مثل منیزیم، کلسیم، سدیم و بی کربنات را به آب آشامیدنی می افزاید و این مواد معدنی مفید با نوشیدن آب، جذب بدن می شوند. از دیگر وظایف فیلتر مینرال معدنی ساز می توان به کاهش شدت سختی آب اشاره نمود که تاثیر قابل توجهی را بر کیفیت آن بر جای می گذارد.

فیلتر آلکالاین

در مرحله هفتم تصفیه آب از فیلتر آلکالاین یونیزه قلیایی کننده استفاده می شود که ph آب را به میزان ۷.۵ تا ۹ می رساند. این مقدار بهترین سطح قلیاییته آب برای مصرف روزانه و مداوم انسان ها می باشد. این فیلتر منجر به ایجاد خواص ضد سرطانی یا آنتی اکسیدانی قوی در آب می شود و بسیار مفید است.

فیلتر آنتی باکتریال

فیلتر آنتی باکتریال منجر به آزاد سازی یون منفی و مثبت می شود و میزان اکسیژن محلول در آب آشامیدنی را افزایش می دهد. ضمنا باکتری های مضر موجود در آب که از فیلترهای پیشین عبور کرده اند، با استفاده از این فیلتر کاملا پاکسازی و حذف می شوند. برای اطلاع از قیمت فیلتر تصفیه آب بعد از کنتور کافی است به سایت ما مراجعه کنید.

فیلتر لامپ یو وی UV اشعه ماورابنفش

این فیلتر نیازی به تعویض ندارد و مجهز به یک ترانس است که درون محفظه استیل نگهداری می شود. این فیلتر بیشتر برای آب چاه خانگی کاربرد دارد و آب‌ لوله کشی شهری که فرآیند ضدعفونی و کلر زنی بر روی آن انجام می شود، اغلب نیازی به فیلتر لامپ یو وی اشعه ماورابنفش ندارد.

نکات مهم و راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی مناسب مستلزم توجه به نکات مهم و راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب  است. به همین دلیل در این بخش به موارد مهم جهت خرید این محصول پرداخته ایم. انواع مختلفی از دستگاه های تصفیه آب وجود دارد که هر یک ویژگی های خاص خودشان را دارند. در این میان سیستم های تصفیه آب صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی ساخت کشور تایوان بسیار مشهور هستند و از کیفیت بالایی نیز برخوردارند. این شهرت و کیفیت به حدی است که تایوان را به مهد صادرات این محصول به سایر کشورها تبدیل نموده است. اما علاوه بر کشور سازنده، توجه به برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب خانگی و اصالت دستگاه تصفیه نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع برای داشتن خریدی موفق باید بدانید دستگاه تصفیه آب چه مارکی خوبه؟

جهت کسب اطلاعات در مورد پرفروش ترین دستگاه تصفیه آب با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. از دیگر نکات مهم در هنگام خرید این دستگاه، برخورداری آن از نماد اصالت بصری است که باعث می شود خیالتان از بابت اورجینال بودن سیستم راحت شود. ضمنا باید به گارانتی و خدمات پس از فروش آن هم توجه کنید تا در صورت بروز مشکل در سیستم، با توجه به جدول معایب دستگاه تصفیه آب خانگی امکان تعویض قطعات آن وجود داشته باشد. توجه به این نکات به شما در جهت خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی کمک می کند.

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که دستگاه تصفیه آب چی بخرم کافی است که با کارشناسان ما در ارتباط باشید و به توضیحات ارائه شده در خصوص راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب، در این مطلب توجه داشته باشید: نکات مهم و راهنمای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

فروشگاه اینترنتی گوارنوش عرضه کننده انواع دستگاه تصفیه آب در انواع مارک ها و برند های معروف است که بهترین و با کیفیت ترین سیستم های تصفیه را با مناسب ترین قیمت همراه با خدمات پس از فروش ارزنده در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. 

مراحل تصفیه آب در دستگاه های تصفیه آب خانگی

تصفیه شدن و خالص سازی آب توسط دستگاه تصفیه خانگی مستلزم گذر از مراحل و فیلترهای دستگاه است. فیلتر‌های مختلف دستگاه تصفیه خانگی از دو روش برای حذف آلودگی‌ها بهره می‌گیرند:

  • فیلتراسیون فیزیکی: در این روش، آب تحت فشار قرار می‌گیرد تا ناخالصی و ذرات بزرگ‌تر حذف شوند.
  • فیلتراسیون شیمیایی: در روش شیمیایی جهت حذف آلودگی ها آب از یک ماده فعال شیمیایی عبور می‌کند.

عملکرد فیلتر مرحله اول برای تصفیه آب:

نحوه کار سیستم تصفیه آب شش مرحله‌ای اسمز معکوس RO به این صورت است که ابتدا آب در مرحله اول وارد فیلتر پلی پروپیلن ۵ میکرونی یا فیلتر الیافی می‌شود. آب داخل فیلتر پلی پروپیلن که اولین فیلتر دستگاه می‌باشد، تصفیه فیزیکی می‌شود و در این مرحله ذرات معلق تا ۵ میکرون نظیر رسوبات و شن و ماسه ها حذف می‌گردد. اگر این ذرات در این مرحله توسط فیلتر تصفیه آب پلی پروپیلن حذف نشود در مرحله ۴ به فیلتر تصفیه ممبران آسیب می‌زند. پیشنهاد می‌شود که برای حذف گل و لای، شن و ماسه و بیشتر ذرات درشت قبل از ورود به دستگاه تصفیه آب و لوله کشی ساختمان، ایتدای نقطه ورود از فیلتر پیش تصفیه استفاده کنید تا به دستگاه آسیب وارد نشود.

عملکرد فیلتر مرحله دوم دستگاه تصفیه آب خانگی:

در مرحله دوم آب وارد فیلتر کربن پودری یا کربن اکتیو (ذغال فعال) می‌شود. فیلتر کربن فعال یا UDF وظیفه از بین بردن گازهای محلول در آب، طعم و بوی نامطبوع را دارد. این فیلتر از پوسته نارگیل تهیه شده و کاملا گیاهی می‌باشد. همانطور که میدانید در سیستم های تصفیه آب شهری برای تصفیه و گندزدایی آب‌ها از کلر و ترکیبات کلردار استفاده می‌کنند که برای سلامتی انسان بسیار مضر می‌باشد. اما با وجود فیلتر کربن اکتیو گرانول یا همان ذغال فعال میزان کلر آب کاهش یافته به گونه ای که آب برای ورود به مرحله بعد آماده می‌شود نحوه عملکرد فیلتر کربن فعال به این صورت است که آب وارد آن می‌شود و پس از عبور از دانه های کربن، میزان ترکیبات شیمیایی، طعم و بو نامطبوع آن کاهش می‌باید.

عملکرد فیلتر مرحله سوم دستگاه تصفیه آب خانگی:

فیلتر مرحله سوم، فیلتر کربن بلاک با دقت ۱۰ میکرون می‌باشد که از جمله فیلترهای پیش تصفیه بشمار می‌آید. این فیلتر از یک لایه محافظ پلی پروپیلن ۵ میکرونی و مغزی بلوک کربن تشکیل شده است. در اصل مرحله سوم مکمل مرحله دو می‌باشد. فیلتر کربن بلاک میزان کلر آب را صفر کرده و تمامی گازهای شیمیایی محلول در آب را از بین می‌برد. در مرحله سوم پس از گذشتن آب از این فیلتر، آب آماده ورود به فیلتر ممبران membrane که اصلی ترین فیلتر و مرحله در سیستم تصفیه آب خانگی است می‌شود.

عملکرد فیلتر مرحله چهارم دستگاه تصفیه آب خانگی:

پس از عبور آب از فیلترهای پیش تصفیه، آب آماده ورود به فیلتر ممبران که اصلی ترین فیلتر در دستگاه آب شیرین کن خانگی است؛ می‌شود. برای عملکرد درست فیلتر ممبران، آب با فشار زیاد وارد این مرحله می‌شود. قبل از ورود آب به این مرحله، یک پمپ  قرار گرفته است که آب را با فشار لازم وراد فیلتر ممبران کند. در مرحله چهارم آب توسط فیلتر ممبران به روش اسمز معکوس RO تصفیه می شود و تمامی ناخالصی های باقی مانده در آن نظیر، نیترات ها، ترکیبات شمیایی و کلردار، ذرات معلق بسیار ریز باقی مانده حذف می‌شوند. پس از تصفیه در این مرحله آب قطره قطره وارد منبع ذخیره دستگاه تصفیه می‌گردد. در نهایت پس از تصفیه کامل، آب به دو قسمت تقسیم می‌شود. قسمت تصفیه شده وارد مخزن ذخیره می شود و قسمت آلوده و کثیف آن وارد فاضلاب می‌گردد.

عملکرد فیلتر مرحله پنجم دستگاه تصفیه آب خانگی:

نحوه کار در دستگاه آب شیرین کن خانگی بدین صورت است که آب پس از مرحله چهارم وارد منبع ذخیره می گردد که پس از هربار باز کردن شیر تصفیه آب اهرمی، آب را پمپاژ می‌کند. هنگامی که میزان آب داخل مخزن کاهش می یابد به دلیل تغییر فشار درون آن، به دستگاه و پمپ یک سیگنال ارسال می گردد که کار خود را شروع کند. یعنی هنگامی که شما شروع به برداشت آب می‌کنید همزمان دستگاه مجددا شروع به تصفیه آب می‌کند تا هنگامی که منبع پر شود و پمپ RO متوقف گردد. آب درون مخزن، ممکن است برای مدت طولانی در مخزن باقی بماند و کمی بو بگیرد به همین دلیل در مرحله پنجم مجدد یک فیلتر کربنی استفاده می‌شود تا در صورت  ایجاد بو و طعم نامطبوع، آن را حذف کند.

عملکرد فیلتر مرحله ششم دستگاه تصفیه آب خانگی:

طعم آب های تصفیه شده با طعم آب های لوله کشی متفاوت است. ابتدا ممکن است مزه آن کمی تلخ باشد که با گذشت زمان به طعم آن عادت می کنید. دلیل تلخی آب خلوص بسیار بالای آب و به حداقل رسیدن میزان سختی آب می‌باشد. فیلتر مرحله ششم فیلتر مینرال یا فیلتر مواد معدنی نام دارد. در این مرحله سختی آب توسط فیلتر مینرال به حد ایده آل خود رسیده که علاوه بر کاهش تلخی آب، میزان مواد معدنی که مورد نیاز بدن می‌باشد، در آب را تنظیم می‌کند. طریقه عملکرد این فیلتر به این صورت است که آب از دانه های معدنی موجود در فیلتر عبور کرده و با اثابت آب به این دانه ها، مواد معدنی مورد نیاز در آب حل می‌شود.

بهترین برندهای دستگاه تصفیه آب خانگی

کشور تایوان از مراکز تولید انواع بهترین و با کیفیت ترین دستگاه های تصفیه آب و لوازم مربوط به آن در جهان است که به علت کیفیت و متریال مرغوب بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. از بهترین برندهای تایوانی می توان به دستگاه تصفیه کننده آب ایزی ول، دستگاه آب شیرین کن خانگی سافت واتر، دستگاه آب تصفیه کن C.C.K و فلاکستک FLUXTEk اشاره کرد. برندهای نام برده از بهترین ها د ر زمینه تولید انوع آب تصفیه کن هستند که به کیفیت بالای ساخت، طول عمر بالا و قدرت زیادی در تصفیه آب دارند. وجود فیلترهای پست کربن در این دستگاه ها موجب بهبود طعم ، مزه و بوی آب می‌شود. اگر از برندهای معتبر موجود در بازار خرید کنید، دستگاه به سختی دچار مشکل می شود و نیاز به تعمیر و سرویس دارد. فیلترهای پیش تصفیه هر ۶ الی ۹ ماه به تعویض نیاز دارند به جز ممبران که پس از ۱ الی ۲ سال با توجه به کیفیت آب منطقه و میزان مصرف، می بایست تعویض گردد. چرا که در صورت عدم تعویض در زمان معین، کیفیت آب از بین رفته و در مدت زمان کوتاهی عملکرد دستگاه و قطعات آن دچار اختلال و خرابی خواهند شد.

قیمت خرید و فروش دستگاه تصفیه آب

شرکت تصفیه آب گوارنوش وارد کننده مستقیم برندهای معتبر دستگاههای تصفیه آب خانگی است که مجموعه ای از بهترین برندهای این نوع را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. این دستگاه ها در انواع تصفیه آب خانگی اسمز معکوس RO، تصفیه آب فیلتراسیون UF، تصفیه آب خانگی قلیایی ORP، دستگاه اشعه فرابنفش UV، دستگاه آنتی باکتریال و اکسیژن ساز و دستگاه تصفیه آب خانگی قلیایی ORP عرضه شده‌اند که با توجه به کیفیت آب منقطه سکونت و بودجه مشتری، دستگاههای مختلفی با قیمت های گوناگون به آن‌ها معرفی می‌شود. لازم به ذکر است که تمامی دستگاه های تصفیه آب شرکت گوارنوش دارای تاییدیه و استانداردهای جهانی WaterQuality و NSF همچنین دارای گارانتی و اصالت کالا با پشتیبانی دائمی و خدمات پس از فروش رایگان جهت نصب و راه اندازی می‌باشد.

با توجه به اینکه شرکت گوارنوش خود واردکننده دستگاه های تصفیه آب می‌باشد، سعی داشته است که قیمت ها را در یک سطح مناسب قرار بدهد و در عین حال شرایط پرداخت به صورت نقد و اقساط را برای مشتریان خود فراهم کند. در فروشگاه گوارنوش فیلترهای دستگاه تصفیه آب با کیفیت بالا و قیمت مناسب نیز عرضه می‌گردد. همچنین برای تعویض و خرید فیلتر تصفیه آب دستگاه خود می‌توانید به قسمت خرید فیلتر در فروشگاه اینترنتی گوارنوش مراجعه کنید یا با شماره های پشتیبانی تماس حاصل کنید تا متخصصان ما، شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی

بهتر است قبل از اقدام به خرید دستگاه آب خانگی و صنعتی، نیاز خود را بررسی کنید. دستگاه تصفیه خانگی جهت استفاده در منازل، ادارات و محیط های کوچک که میزان مصرف آب روزانه آن ها کم می‌باشد، مناسب است در صورتی که دستگاه های صنعتی جهت استفاده در کارخانجات، تولیدی ها و محیط های صنعتی که جهت تولیدات خود، روزانه به میزان زیادی آب تصفیه شده نیاز دارند، کاربرد دارند. علاوه بر این، دستگاه های تصفیه خانگی، انواع مختلفی دارند که قبل از خرید باید اطلاعاتی در مورد آن ها کسب کنید. چرا که هر نوع دستگاهی، عملکرد و کاربرد خاص خود را دارد.

سیستم های تصفیه آب یکی از لوازمی است که می‌بایست در خرید آن دقت کافی داشته باشید. دستگاه های تصفیه آب به دلیل تولید آب آشامیدنی مورد نیاز، نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره دارند. انتخاب یک دستگاه تصفیه کننده‌ی خوب با برند معتبر، کیفیت، راندمان و عملکرد محصول را تضمین می‌کند. تمامی برندهای معتبر دارای گواهینامه و استانداردهای بین‌المللی و جهانی هستند به همین  دلیل با خرید دستگاه تصفیه آب از برندهای معتبر، دیگر خیالتان بابت کیفیت و عملکرد دستگاه راحت است. برای آشنایی با برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب، وارد لینک زیر بشوید:

» معرفی بهترین برندهای دستگاه تصفیه آب خانگی

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی دارای انواع مختلفی است که هرکدام کاربرد متفاوتی دارند. در واقع عملکرد برخی از آن ها پیچیده و برخی دیگر ساده و آسان می باشد. دستگاه آب شیرین کن خانگی به انواع زیر تقسیم می شود:

  • دستگاه زیر سینکی
  • دستگاه تصفیه آب رومیزی یا کلمنی
  • تصفیه آب سرشیری
  • دستگاه ورودی آب ساختمان یا دستگاه پیش تصفیه
  • دستگاه آب شیرین کن سه مرحله ای
  • تصفیه آب خانگی اسمز معکوس RO
  • دستگاه تصفیه آب قلیایی (آلکالاین)
  • دستگاه الترافیلترلسیون

دستگاه کلمنی رومیزی

این دستگاه ها تقریبا شبیه به یک کلمن آب هستند. دستگاه آب شیرین کن کلمنی رومیزی، تا حدودی می تواند ناخالصی ها و ذرات درشت موحود در آب را حذف کند. علاوه بر این توانایی حذف کلر و ترکیبات کلردار را نیز دارد. اما مواد سرطان زا و مضر مانند نیترات، نیتریت و دیگر فلزات سنگین را تصفیه نمی کند. یکی دیگر از مواردی که می بایست به آن اشاره کنیم این است که ظرفیت این دستگاه محدود است و نهایتا می تواند ۱۴ لیتر آب تصفیه شده تولید کند که این مقدار آب می‌بایست به مدت شب تا صبح در مخزن تصفیه آب شیرین کن کلمنی رومیزی بماند تا تصفیه شود.

دستگاه سرشیری

دستگاه های آب تصفیه کن سرشیری همانطور که از اسمشان پیداست روی سر شیر ظرفشویی قرار می گیرد و تنها شامل یک فیلتر الیافی است. این فیلترها جهت تصفیه ذرات درشتی که موجب ایجاد رسوب در کتری ها می‌شوند مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در واقع یک مرحله ای بود و همانند تصفیه آب اسمز معکوس توانایی تصفیه و خالص سازی آب را ندارد. چرا که دستگاه آب شیرین کن خانگی اسمز معکوس در ۶ مرحله آب را خالص و تصفیه می کند اما این دستگاه تنها شامل اولین مرحله از دستگاه های اسمز معکوس می‌باشد.

دستگاه تصفیه آب اولترافیلتراسیون

این دستگاه ها، سیستم های ۳ تا ۸ مرحله ای هستند که بخش عمده فرآیند تصفیه را با استفاده از فیلترهای کربنی مانند فیلتر پست کربن خطی و فیلتر کربن فعال انجام می دهند. این دو فیلتر به شکل سری شده، پشت سر هم نصب می شوند. دستگاه تصفیه آب اولترافیلتراسیون فقط با آب شهری قابل استفاده است و ممبران، پمپ، مخزن ذخیره، و شیر برقی ندارد. در حقیقت در مورد این نوع دستگاه ها می توان این طور توضیح داد که یک دستگاه تصفیه آب اولترافیلتراسیون، نمی تواند سختی آب را به میزان قابل قبولی کاهش دهد. همچنین قابلیت حذف مواد مضر و ریز درون آب مانند نیتریت و نیترات و سایر املاح را هم ندارد. بلکه این دستگاه تصفیه، صرفا برای جدا کردن ذرات درشت تر از آب مانند شن و ماسه و زنگ لوله و نیز پاکسازی آب آشامیدنی لوله کشی شهری از کلر و مشتقات آن کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرد.

در این میان توجه به این نکته ضروری است که در صورتی که به دنبال استفاده از آب آشامیدنی کاملا سالم و تصفیه شده هستید، استفاده از تصفیه آب اولترافیلتراسیون برای شما کافی نیست و لازم است که به جای این دستگاه، اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب خانگی بهتر و با کیفیت تری نمایید. از آن جایی که سیستم های اولترافیلتراسیون جزو تصفیه کننده های ارزان قیمت تر هستند، توانایی افزایش کیفیت آب تا سطح قابل قبول و مناسبی را ندارند. چرا که به شکل اصولی و صحیح سختی آب را کاهش نمی دهند و آن را به خوبی پاکسازی نمی کنند. بنابراین ممکن است با وجود استفاده از این سیستم کتری شما رسوب بگیرد و با توجه به آنچه در مورد این محصول گفته شد، انتظار چندانی نمی توان از آن داشت. برای انتخاب یک دستگاه تصفیه آب مناسب، توصیه می کنیم ادامه مطلب را مطالعه فرمایید.

دستگاه ورودی آب ساختمان یا دستگاه پیش تصفیه

این دستگاه تصفیه آب، حجم ۴۰۰ گالن تصفیه آب را در شبانه روز داراست. دستگاه ورودی آب ساختمان یا دستگاه پیش تصفیه متعلق به کشور تایوان است و از این رو تحت عنوان آب شیرین کن تایوانی خانگی نیز نامیده میشود. عیبی که دستگاه مذکور دارد آن است که فیلتر تصفیه آب آن زود به زود باید تعویض شود و هزینه زیادی را به همراه خواهد داشت.

دستگاه تصفیه آب زیر سینکی

این دستگاه جزو رایج ترین مدل های دستگاه تصفیه آب است که از استقبال ویژه ای نیز برخوردار می‌باشد. دستگاه زیر سینکی همان طور که از نامش پیداست زیر سینک قرار میگیرد و به دو دسته اسمز معکوس و فیلتراسیون تقسیم می‌شود. لازم به ذکر است که این دستگاه با روش فیلتراسیون تنها بخشی از آلایندگی های آب را حذف میکند زیرا دستگاهی که فاقد فیلتر ممبران باشد این توانایی را نخواهد داشت.

دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس RO

دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس RO در حال حاضر از بهترین و با کیفیت ترین دستگاه های موجود در بازار است. این دستگاه ها با بهره‌گیری از بهترین و بروزترین تکنولوژی تصفیه آب (اسمز معکوس) آب را کاملا تصفیه می‌کنند و هیچ آلودگی در آب باقی نمی‌گذارند. این دستگاه های در ۳ الی ۸ مرحله عملیات تصفیه را انجام می دهند. مراحل ۶ الی ۸ جهت تکمیل مراحل تصفیه و بهبود کیفیت آب می‌باشند. در واقع وجود فیلترهای تصفیه ۷ و ۸ ضروری نیست. اغلب انگی ۶ مرحله ای هستند. که مراحل اول تا سوم جهت پیش تصفیه و از بین بردن ذرات درشت می باشد.

مهم ترین و اصلی ترین مرحله در دستگاه های آب شیرین کن خانگی، مرحله چهارم (فیلتر ممبران) است. در چهارمین مرحله با وجود فیلتر ممبران تمامی ذارت ریز و ناخالصی ها از آب حذف شده و آب عاری از هرگونه آلودگی خواهد شد. دستگاه های تصفیه آب قلیایی هفت مرحله ای ORP و هشت مرحله ای ماورا بنفش UV از دیگر دستگاه های آب شیرین کن هستند که زیر مجموعه دستگاه های RO هستند. در این دستگاه ها تنها فیلتر های تصفیه آب قلیایی و فیلتر UV استفاده برای بهبود کیفیت آب، اضافه شده است.

کشور تایوان از مراکز تولید انواع بهترین و با کیفیت ترین دستگاه های تصفیه آب و لوازم مربوط به آن در جهان است که به علت کیفیت و متریال مرغوب بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. از بهترین برندهای تایوانی می توان به دستگاه تصفیه کننده آب ایزی ول، دستگاه آب شیرین کن خانگی سافت واتر، دستگاه آب تصفیه کن C.C.K و فلاکستک FLUXTEk اشاره کرد. برندهای نام برده از بهترین ها د ر زمینه تولید انوع آب تصفیه کن هستند که به کیفیت بالای ساخت، طول عمر بالا و قدرت زیادی در تصفیه آب دارند. وجود فیلترهای پست کربن در این دستگاه ها موجب بهبود طعم ، مزه و بوی آب می‌شود. اگر از برندهای معتبر موجود در بازار خرید کنید، دستگاه به سختی دچار مشکل می شود و نیاز به تعمیر و سرویس دارد. فیلترهای پیش تصفیه هر ۶ الی ۹ ماه به تعویض نیاز دارند به جز ممبران که پس از ۱ الی ۲ سال با توجه به کیفیت آب منطقه و میزان مصرف، می‌بایست تعویض گردد. چرا که در صورت عدم تعویض در زمان معین، کیفیت آب از بین رفته و در مدت زمان کوتاهی عملکرد دستگاه و قطعات آن دچار اختلال و خرابی خواهند شد.

دستگاه تصفیه آب قلیایی

دستگاه تصفیه آب قلیایی یا آلکالاین از جمله دستگاه تصفیه کننده آب است که بر اساس فناوری اسمز معکوس آب را تصفیه می کند و در دو نوع هفت  مرحله ای و هشت مرحله ای طراحی و تولید می شود. فیلتر آلکالاین قلیایی کننده به کار رفته در این سیستم، سطح PH آب آشامیدنی را افزایش می دهد و آن را به میزان استاندارد و قابل قبول می رساند. توجه داشته باشید که آب آشامیدنی نباید به هیچ وجه قلیایی تر از استاندارد تعیین شده توسط سازمان جهانی بهداشت باشد. نوشیدن آب قلیایی شده برای سلامتی بسیار مفید و مناسب است. چرا که این آب سرشار از انواع املاح و مواد معدنی مفید برای بدن از جمله سدیم، کلسیم و پتاسیم بوده و طعم دلپذیر و بوی مطبوعی نیز دارد. همچنین مصرف آب قلیایی شده منجر به افزایش سطح انرژی شما، تقویت سیستم ایمنی و بهبود هضم غذا در سیستم گوارش می گردد. بنابراین استفاده از سیستم برای حفظ سلامت و کیفیت آب یک گزینه ایده آل است که به همه کسانی که به دنبال حفظ سلامت خود هستند، تهیه آن را پیشنهاد می کنیم. توجه داشته باشید که تعداد مراحل دستگاه تصفیه آب بر کیفیت آب و طبیعتا قیمت سیستم اثر می گذارد. خرید دستگاه تصفیه آب قلیایی مثل تهیه هر کدام از لوازم خانگی نیاز به دقت در مورد قیمت، برند، کیفیت و سایر مشخصات دستگاه تصفیه دارد. اما در نظر گرفتن تمامی این موارد نیاز به کمک گرفتن و کسب راهنمایی از متخصصان و کارشناسان این امر دارد. لذا برای این که بتوانید بهترین دستگاه تصفیه قلیایی را بخرید کافی است به فروشگاه اینترنتی گوارنوش مراجعه کنید و پس از دریافت مشاوره از ما، سفارش خودتان را ثبت کنید.

از مهم ترین عواملی که می‌بایست هنگام خرید به آن توجه کنید، مراجعه به یک فروشگاه معتبر در زمینه فروش انواع دستگاه تصفیه آب، لوازم و قطعات جانبی است. گوارنوش با بیش از دو دهه سابقه درخشان در زمینه عرضه و واردات انواع دستگاه های تایوانی اصل و همچنین معتبرترین برندها، توانسته توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. شما عزیزان  می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

سخن آخر

در آخر باید با به این نکته اشاره کنیم که نمی توان قیمت قطعی برای دستگاههای تصفیه آب تعیین کرد، چرا که قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی با توجه به نوع دستگاه، برند کمپانی مورد نظر، کارایی و تعداد فیلتر آن متفاوت خواهد بود اما قیمت ها حدودا بین ۲ الی ۸ میلیون تومان بوده و متغییر هستند که کمتر و بیشتر از این قیمت اعلام شده نیز در بازار وجود دارد.

شما عزیزان می توانید برای مشاوره و خرید بهترین دستگاههای تصفیه آب خانگی، صنعتی، نیمه صنعتی و دستگاههای تصفیه هوا با بهترین برندهای روز دنیا با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید:

در صفحه های اجتماعی ما ار دنبال کنید:

سوالات متداول در مورد دستگاه تصفیه آب

۱. چگونه دستگاه تقلبی را از اصل تشخیص دهیم؟

برای اینکه از اصل بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید در قدم اول، از فروشگاه معتبر خرید کنید، اگر به دنبال دستگاه های تایوانی اصل هستید، بر روی تمامی فیلترها و قطعات یک دستگاه تایوانی اصل، made in Taiwan حک شده است.

۲. دستگاه تصفیه آب کجا نصب می شود؟

دستگاه تصفیه آب خانگی در زیر سینک آشپزخانه، آبدارخانه و همچنین ورودی آبخوری ها و یخچال ها و آبسرد کن ها نصب میشود؛ همچنین با توجه به نوع دستگاه یا زیر سینک ظرفشویی یا روی کابینت قرار داده می شود. البته که تعدادی از دستگاه های تصفیه آب هم رو کابینت نصب می شوند هم در زیر سینک قرار می گیرند. دستگاه های تصفیه آب رومیزی نیز تنها روی کابینت قرار می گیرند.

۳. چقدر زمان می برد تا دستگاه نصب شود؟

برای نصب آب تصفیه کن خانگی از ۲۰ الی ۴۰ دقیقه زمان لازم است.

۴. فیلترهای تصفیه آب پس از چند مدت باید عوض شوند؟

زمان تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی از زمان خرید و شروع استفاده، از ۶ الی ۹ ماه می‌باشد که پس از آن باید تعویض شود. فیلترهای پست کربن، ممبران، مینرال از ۱ تا ۲ سال عمر مفیدشان است که بستگی به کیفیت آب منطقه و میزان مصرف شما دارد و تا رسیدن این زمان لازم به تعویض آنها نیست.

۵. میزان مصرف برق دستگاه تصفیه آب چقدر است؟

مصرف برق در آب تصفیه کن های خانگی RO فقط ۲۴ ولت میباشد که دستگاه با استفاده از آداپتور، برق ۲۲۰ ولت را به ۲۴ ولت تبدیل کرده که این مصرف برق اندکی بیشتر از شارژ موبایل است.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
4 نظرات
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
تمام نظرات را نمایش بده

واقعا عالی و تکمیل بود مقاله اتون، من میخوام دستگاه بخرم چی پیشنهاد میدید؟

مقاله اتون خیلی کامل بود و اقعا عالی بود.

سلام من یه دستگاه خوب و با کیفیت میخوام که تقریبا نزدیک ۳ تومن بشه. شما چی پیشنهاد میدید؟